Kvalitetskoordinator / Projektör till Faiveley Transport Nordic AB

Kvalitetskoordinator / Projektör till Faiveley Transport Nordic AB

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Faiveley Transport Nordic AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Faiveley Transport Nordic AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för över 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna inom den nordiska tågbranschen. Som serviceleverantör tillhandahåller vi, utöver cirkulära tjänster/produkter till tågbranschen, bland annat elektrifiering och logistikoptimering av hamnar. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt globalt. Företaget har idag cirka 200 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt supply chain & inköp, ekonomi, HR och kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag närmare 600 MSEK.

Wabtec erbjuder ett brett produktsortiment bestående av olika del system för tåg, industriella lösningar, loktillverkning samt underhållsservice till kunder runtom i världen. Wabtec Corporation har sitt huvudkontor i Pennsylvania, och har idag ca 27 000 anställda.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kvalitetskoordinator ingår du i ett team som hanterar avvikelser från företagets externa och interna kunder med mål att öka kundtillfredsställelsen. Initialt kommer du även att arbeta mot företagets leverantörer, men på sikt arbeta mer mot företagets kunder. Du leder utredningsarbetet, vilket innebär avvikelsehantering och kvalitetshöjande utredningar för att säkerställa att den interna kvalitén prioriteras. Du agerar intern projektledare där du koordinerar kundspecifika ärenden på ett strukturerat arbetssätt genom en professionell kommunikation.

• Verka för ökad kundtillfredsställelse genom en effektiv reklamationshantering. Leda avvikelsehantering och uppföljning av projektrelaterade kvalitetsproblem.
• Ansvara för interna kvalitetsutredningar och fördela arbetet (FTA, 8D, DMAIC etc.)
• Sammanställning och rapportering av statistik
• Bidra till underhåll & utveckling av Faiveley Transport Nordics reklamationsprocess
• Ansvara för att hela organisationen förstår de kommersiella konsekvenserna av en reklamation

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning (Utbildning inom mekanik/teknik/elektronik är starkt meriterande).
• Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, både tal och skrift
• Erfarenhet av kommunikation med externa leverantörer och kunder
• Arbetslivserfarenhet inom industriell produktion är meriterande
• Mycket god datorvana (Erfarenhet inom kvalitetstekniker som tillexempel Six Sigma, QRQC, APQP, FMEA, FTA och 8D är meriterande)

I rollen som kvalitetskoordinator samtalar du dagligen med globala kunder och leverantörer och agerar spindeln i nätet i det interna nätverket. Du känner dig trygg i sociala sammanhang, är kommunikativ och tar gärna första steget i samtal. Vidare är det viktigt att du är initiativtagande och motiveras av att starta och driva dina projekt. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att utreda kvalitetsavvikelser därför är det viktigt att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

Övrig information:

Start: 1 mars 2023.
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 7 februari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024