Kvalitetskoordinator till B.Braun

Arbetsbeskrivning

Om Bolaget

B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 180 års verksamhet inom det medicinska området. B. Braun koncernen har i dag mer än 65 000 anställda i 62 olika länder. I Sverige har B. Braun Medical AB 63 anställda, fördelade på tre divisoner; Aesculap, Hospital Care och Avitum. B. Braun Medical AB arbetar även under devisen Sharing Expertise, där de genom utbyte av kunskaper med sina kunder förbättrar behandling och arbetsrutiner vid sjukhus och läkarmottagningar samt öka säkerheten för patienter, läkare och vårdpersonal.

Om rollen

Du kommer att bli en del av ett engagerat team i en positiv arbetsmiljö, som kontinuerligt arbetar för att främja en öppen dialog och ett starkt samarbete, både internt och på nordisk nivå. Bolaget har en stor grad av lojalitet till varandra och till företaget. Du kommer att bli en del av kvalitetsavdelningen och rapporterar till kvalitetschefen.

I rollen som kvalitetskoordinator arbetar du främst mot B. Brauns eftermarknad för att säkerställa att produkterna håller utlovad kvalitet. Du är ansvarig över reklamationsprocesser och hanterar kundärenden och ser till att rätt åtgärder tas vid klagomål och frågor från kunderna. Reklamationerna innefattar både läkemedel och medicinteknisk utrustning. Vidare ansvarar du för att sammanställa dokumentation och data enligt de regelverk B. Braun arbetar utifrån och du underhåller ständigt kvalitetsarbetet inom företaget genom att arbeta utifrån kvalitetssystemet. I takt med att du utvecklas i rollen bidrar du med förbättringsförslag och idéer om hur kvalitetsprocesserna ska utvecklas. Det är viktigt att du kan trivas med många pågående uppgifter samtidigt, och att du kan se lika värde i att lösa alla typer av uppgifter väl. Du har mycket kontakt med både interna och externa parter vilket innebär att du dagligen använder svenska och engelska i arbetet.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att;

- Registrera och hantera reklamationer och varuprover

- Hantera returer och indragningar

- Ansvarig för utbildning av SAP/C3 samt reklamationshantering

- Hantering av läkemedelslagret och inventerin

- Driva projekt inom kvalitetsområdet

- Uppdatera och underhålla kvalitetssystem

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen som kvalitetskoordinator tror vi att du har tidigare erfarenhet från arbete i liknande roll. Du är drivande, strukturerad och ansvarsfull och trivs i en roll med högt tempo och kan ta initiativ när det krävs. Du drivs av att jobba med förbättringsarbete samt har en hög känsla för kvalitet. Vi ser att du är en person som kan arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter och tar ett proaktivt ansvar för att lösa dem. Du utför dina arbetsuppgifter på ett noggrant sätt och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Vidare är du kommunikativ och lösningsorienterad och tycker att det är roligt att arbeta nära många olika typer av människor.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av arbete i liknande roll

- Flytande i svenska tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

- God datorvana

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i SAP

- Erfarenhet av att arbeta inom Life Science

- Erfarenhet av kvalitetsarbete

Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Tjänsten är de första 6 månaderna ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Hero, för att sedan efter 6 månader bli överrekryterad till B. Braun Medical. Tillträde önskas så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Danderyd.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024