OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Kvalitetskoordinator som aktivt vill bidra till att vi tar nästa steg i vår resa att ytterligare förbättra kvalitén inom vår verksamhet. Tjänsten som Kvalitetskoordinator är tidsbestämd till
2023-10-31 med eventuell förlängning.
Din Vardag
Rollen som kvalitetskoordinator innebär att du ansvarar för att upprätthålla och vidareutveckla företagets verksamhetssystem vad det gäller funktion, effektivitet och certifierbarhet. Du ansvarar för att säkerställa ett likartat arbetssätt avseende företagets flödesbeskrivningar, rutiner och instruktioner samt att underhålla och vidareutveckla dessa i samverkan med respektive processansvarig. Framtagande och underhåll av manual för tillämpning av kvalitetsnorm avseende produkter och material i processer blir ett annat viktigt område. Därutöver att medverka i framtagande av mätetal och genomförande av processkartläggning på uppdrag av processansvarig eller projektansvarig.
Tillsammans med Kvalitets- & miljöchef och övriga processansvariga arbetar du proaktivt inom respektive process med att förbättra och förenkla i syfte att minska företagets kvalitetsbrister och kvalitetsbristkostnader. Detta sker bland annat genom internutbildning av våra medarbetare i kvalitetstänk och verktyg.
Vidare ansvarar du för att följa upp, underhålla, utveckla samt utbilda i företagets systematiska hantering av kundreaktioner. Du sammanställer, analyserar mönster, uppmärksammar ansvariga samt följer upp.
Du planerar, genomför och följer upp internrevisioner, med stöd av Kvalitets- & miljöchef, inom ramen för kvalitetslednings- och miljöledningssystemen ISO 9001 och 14001. Uppdraget innefattar ansvar för att revisionerna genomförs på ett effektivt sätt och med ett verksamhetsutvecklande resultat på kort och lång sikt. Din roll blir även att utbilda våra internrevisorer.
Du ingår i avdelningen för kvalitet och miljö som är en stödjande funktion samt rapporterar till företagets Kvalitets- & miljöchef. Ett omväxlande och utvecklande jobb som du har möjlighet att själv påverka. Arbete i en engagerad, generös och målinriktad arbetsgrupp. Yrkesmässig utveckling i ett expansivt familjeföretag som lever efter mottot "ett personligt och tryggt val".
Vi ser gärna att du har en utbildning inom kvalitetsområdet motsvarande yrkeshögskola eller annan utbildning som bedöms likvärdig samt har några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med kvalitetsarbete inom ett tillverkande bolag. Du har god kunskap om kvalitets- och miljöledningssystem så som ISO 9001 och ISO 14001.
Vem är du?
Som person är du strukturerad, metodisk och lösningsorienterad. Tjänsten ställer krav på egen drivkraft och initiativförmåga då variationen är stor i de dagliga uppgifterna. Du har många kontaktytor inom företaget där din förmåga att samverka och bidra till samsyn kring vårt viktiga kvalitetsarbete är värdefull för ett framgångsrikt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder en mångfacetterad roll i ett företag i ständig utveckling. Är du villig att anta utmaningen ser vi fram emot din ansökan!
Vill du veta mer?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Dock senast ansökan 2022-08-14. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: stefan.larsson@nexergroup.com.
Välkommen med din ansökan!
Om Vedum Kök och Bad
Vedum Kök & Bad inreder de skandinaviska hemmen med vacker, funktionell och långsiktig design. Vi utvecklar och tillverkar allt från kök och badrum, till tvättstuga och förvaring. Vedum grundades 1919 av Viktor Lindberg.
Bolaget ägs idag av bröderna Magnus och Niklas Efraimsson och är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch, med runt 460 medarbetare och med en årlig omsättning på cirka 765 miljoner kronor. Fabriken och huvudkontoret finns fortfarande kvar i det lilla västgötska samhället Vedum, där allting började för över 100 år sedan.