Kvalitetsledare

Arbetsbeskrivning

På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, funktionshindrade, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 000 anställda inom äldreomsorgen, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Ekonomi och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab. Huvuduppdraget är att leda utvecklingen av förvaltningens ekonomi- och kvalitetsstyrningsarbete för att nå kommunens, socialnämndens och förvaltningens uppsatta mål. Perspektiven kund och medborgare, ständiga förbättringar och helhet är hela tiden centrala i arbetet.

EKU ger stöd/support till socialkontorets samtliga verksamheter och driver arbetet i riktning mot effektiva processer.

***** Arbetsuppgifter *****
Du ansvarar för att leda, samordna och följa upp det övergripande kvalitets- och förbättringsarbetet inom socialförvaltningen så att verksamheten systematiskt och löpande utvecklas och säkras.

Som kvalitetsledare är du specialist inom området kvalitet, processer och uppföljning/utvärdering och stödjer ledningsgrupper, utvecklingsfunktioner och projektledare i deras förbättrings- och uppföljningsarbete. Du ansvarar för hantering, uppföljning och utveckling av socialnämndens kvalitetsledningssystem och leder socialkontorets kvalitetsråd. Du har hela socialförvaltningen som arbetsområde. Målet är att i ännu större utsträckning än idag vara en lärande organisation som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

***** Kvalifikationer *****
I ditt sätt att vara är du förtroendeingivande, utåtriktad och har lätt för att skapa kontakter. Du är van att leda grupper och är skicklig i att uttrycka dig i tal och skrift och att hålla presentationer. För dig är det viktigt att nå resultat, och du kan prioritera ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Du är analytisk, kan se samband och förmedlar dina kunskaper till andra.

Du har:

* högskole-/universitetsexamen med lägst kandidatexamen
* goda metodkunskaper och erfarenhet av kvalificerat utrednings- och utvärderingsarbete
* en god samarbetsförmåga och ett konsultativt arbetssätt
* förmåga att göra korrekta avvägningar och bedömningar i en ofta tidspressad situation

Erfarenhet av och kunskap om kvalitetssäkring, processkartläggning och projektledning samt kunskaper i SharePoint är meriterande. Du får gärna ha kunskaper om relevant lagstiftning och om kvalitetsstandarder.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 28 maj 2015

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024