Kvalitetsledare till Äldreomsorg

Kvalitetsledare till Äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Välkommen med din ansökan till Kvalitetsledare inom äldreomsorgen!

ARBETSUPPGIFTER
Kvalitetsledaren är direkt underställd verksamhetschefen för att utveckla arbetet inom äldreomsorg vad avser följande:

· Processtöd för aktiviteterna inom verksamheten och dess arbetsgrupper ex utbildningsinsatser, projekt, omvärldsanalys samt metodutveckling

· Bevakar forskning och utveckling inom området.

· Samverka med andra grupper och organisationer inom Kommunen.

· Förvaltningsadministratör tillsammans med andra inom förvaltningen och ansvarig för verksamhetens webbsidor.

Kvalitetsledaren rapporterar direkt till verksamhetschefen, ingår i verksamhetens ledningsgrupp och har ett proaktivt och drivande arbetssätt och stödjer såväl enhetschefernas kvalitetsarbete som verksamhetschefens strategiska kvalitetsansvar. Kvalitetsledaren kommer tillsammans med verksamhetschef och enhetschefer planera det långsiktiga förändrings- och uppföljningsarbetet inom verksamhetsområdet.
Kvalitetsledaren ansvarar för att samla in och sammanställa dokumentation till socialnämnden och ansvarar även för rapportering av internkontrollplan.
Kvalitetsledaren ingår i äldreomsorgens stab för att planera ledningsgruppens strategiska arbete.
Kvalitetsledaren håller i det övergripande och sammanhållande arbetet medan enhetscheferna ansvar för att det operativt verkställs i verksamheten. Arbetet innebär en hög grad av självständighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom relevant område
t ex statsvetenskap, rättsvetenskap alt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av målstyrning och goda kunskaper om metod- och kvalitetsarbete och förstår vikten av uppföljning och utvärdering. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och van att hantera IT-baserade verksamhetssystem.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för anställningen så som god analytisk förmåga, kunna verka på flera nivåer, förmåga till ett strukturerat arbetssätt. God samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas med uppdraget och därtill samverkan över verksamhetsgränser och ha en kunskap om olika verksamheters förutsättningar.


ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024