Kvalitetsledare till Solhems särskilda boende

Kvalitetsledare till Solhems särskilda boende

Arbetsbeskrivning

Undersköterskor se hit!
Vi söker en positiv och driven undersköterska som brinner för kvalitet inom äldreomsorgen. På Solhem äldreboende i Insjön har vi rekryterat flera personer som har kvalitetsansvar inom olika områden. Vi saknar nu en av två kvalitetsledare som tillsammans ska hjälpa oss att upprätthålla god kvalitet på omvårdnaden som vi levererar.

Har du viljan och förmågan att driva kvalitetsarbete med en hög standard?

Ta chansen och bli en del av vårt team på särskilt boende i Insjön!

Höjdpunkter med jobbet:


• Möjlighet driva utveckling
• Dedikerade och inkluderande medarbetare
• Bidra till ökat välmående för våra äldre

Dina arbetsuppgifter
Som Kvalitetsledare blir du i din roll nära medarbetarna genom arbetsledning och handledning. Du ansvarar för att fördela och omfördela arbetsuppgifter, hantera korttidsbemanning och att utveckla ett effektivt och strukturerat arbetssätt genom beprövade metoder. Din roll inkluderar att organisera, planera och säkra efterlevnaden av riktlinjer och rutiner, samtidigt som du säkerställer att information inom verksamheten och till boende/närstående förmedlas. I tjänsten ska du också säkerställa kvaliteten i det dagliga arbetet, från vårdinsatser till genomförandeplaner och handlingsplaner. Du bistår enhetschefen med operativa uppgifter som gör det möjligt att sätta och utveckla strategier.

I rollen ingår det samtidigt att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet.

Detta är en tillsvidaretjänst på heltid, du deltar samtidigt aktivt i omvårdnadsarbetet.

Du rapporterar till ansvarig Enhetschef.

Din profil

• Du är utbildad undersköterska och det är meriterande med specialistutbildning.
• Flera års erfarenhet av arbete som undersköterska samt erfarenhet av demensvård.
• Erfarenhet av likvärdig tjänst. Erfarenhet från ledarskap är meriterande för denna roll.
• Erfarenhet av digitalt arbete inom vård- och omsorg.
• Du har goda kunskaper gällande lagstiftning inom äldreomsorgen samt inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden.
• God datorvana, talar och skriver flytande svenska.

Vi ser gärna att du har kunskaper i personalplanering och det är meriterande med erfarenhet av kollektivavtal, arbetsrätt, branschanpassad ekonomi och arbetsmiljö.

För rollen som kvalitetsledare behöver du vara ekonomiskt medveten och ha förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt, samtidigt som du är kreativ och kan tänka utanför boxen för att kunna hitta flexibla lösningar när behovet av det finns. Med din kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leda och samarbeta sätter du en hög standard på arbetet som utförs och bidrar därmed till en harmonisk arbetsmiljö. Att också vara strukturerad underlättar organiseringen och planeringen av arbetsuppgifter samt säkerställer efterlevnaden av riktlinjer och rutiner.

Vi förväntar oss att du är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Du kommer jobba på Solhem som är ett våra särskilda boenden som är fyra till antalet. Läs mer om våra boenden här.

Särskilt boende vänder sig till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av ett ökat vård- och omsorgsbehov. På boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att hjälpa de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är:

Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för.
Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss.
Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt.






Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande.







På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret.

Skicka in din ansökan senast den 27:e september.
Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättningen av den vakanta rollen kan ske innan ansökningstiden löpt ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2024
  • Ansök senast: 27 september 2024

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024