OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.
Miljö- och hälsoskyddsavdelningen är en arbetsplats där vi värdesätter varandra. Våra olika kompetenser, förutsättningar och egenskaper. Den variation som finns på avdelningen är en av våra stora styrkor. En mycket låg personalomsättning är ett kvitto på en arbetsplats i balans. En handfull medarbetare har mer än tio år på avdelningen. Det är inte osannolikt att även DU är kvar om tio år!
ARBETSUPPGIFTER
I miljö- och hälsoskyddsavdelningens myndighetsroll så är det viktigt att vi förmedlar korrekt information på ett lättförståeligt sätt. Det förutsätter att vi har rutiner, mallar och styrdokument som är felfria och framtagna med vår allmänhet i fokus.
Vi har en ambition att arbeta mer proaktivt mot kommunens invånare och verksamheter. Få ut information, ge stöd och vägledning. Det förutsätter att vi har rätt kompetens och resurser för ändamålet.
Det är här DU kommer in i bilden! Vi hoppas att du ska kunna bidra till att den information som vi kommunicerar utåt är lätt att förstå. Oavsett om det gäller information på vår hemsida, i tillsynsprotokoll eller i beslut. Att vi har uppdaterade styrdokument och rutiner. För det krävs fortlöpande dialog och fungerande nätverk med SKR, myndigheter och kommuner. Det kräver lokal, regional och global omvärldsbevakning för att vi ska hinna med i de allt snabbare svängningarna som vår samtid upplever. Det kommer inte bara ge bättre service, utan även göra oss effektivare och öka rättssäkerheten.
Du kommer att vara delaktig i att ta fram och uppdatera avdelningens behovsutredning, tillsyns- och kontrollplaner, mål- och aktivitetsplaner, taxor och faktureringsrutiner. Den ena dagen kommer sällan att vara den andra lik. Det betyder att du kommer ha ett fokus på att planera, organisera och strukturera för att vi ska hålla tidsramar.
KVALIFIKATIONER
• Du har minst en gymnasieexamen.
• Du har minst två års arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet. Gärna som administratör på en miljö- och byggförvaltning eller motsvarande.
• Du har erfarenhet av att arbete med följande program: EDP Vision, Raindance, Artvise, Office 365 inklusive Teams och Adobe Acrobat Pro.
• Du har hög förmåga att i tal och skrift uttrycka dig på svenska.
• Du har B-körkort.
Vi fäster mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du har en positiv inställning och bidrar till det härliga arbetsklimat som vi har på avdelningen.
Centralt i vårt arbete är att möta allmänheten, privatpersoner och företag, i olika situationer. Social kompetens värderas högt. Vår ambition är att hjälpa, inte stjälpa!
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort ansvar. Det förutsätter att du är organiserad, driftig och har hög initiativförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt, samtidigt som du kommer att ha en nära samverkan med chef och kollegor.
Rekrytering sker fortlöpande under rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!