OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kvalitetssäkringssamordnare är du underställd enhetschef och arbetar tillsammans med alla personliga assistenter för att utveckla dokumentation- och kvalitetarbetet. Ditt uppdrag är att säkerställa att samtliga brukare får de insatser som de är beviljade utförda med största möjliga evidens. Arbetsuppgifterna består av att utveckla och upprätthålla kvalitetssäkringssystem, handleda och utbilda personliga assistenter i social dokumentation och hålla i vissa möten. Upprätthålla och utveckla individuella planer tillsammans med personliga assistenter samt samverka med andra aktörer såväl internt som externt. Du får möjligheten till kontinuerliga möten med andra kvalitetssäkringssamordnare inom förvaltningen för att lära av varandra och utbyta erfarenheter.
Arbetstiden är dagtid, måndag-fredag. Du har förmånen att tillämpa flextid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig som exempelvis socionom, socialpedagog eller specialpedagog.
Du behöver ha sex månaders erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättningar. Du har datavana och god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift då dokumentation är huvudfokus i tjänsten.
Det är starkt meriterande att ha erfarenhet av att arbeta med dokumentation i ditt arbete med målgruppen eller har erfarenhet av att handleda grupper/personal. Om du har läst andra kurser utöver din högskoleutbildning inom funktionshinderområdet exempelvis delaktighet, funktionshinderkunskap är det en fördel men inget krav. Har du kunskap kring ICF, PFA (pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt) eller vana att arbeta i Viva är detta meriterande. Det är även positivt med kunskaper inom AKK(Alternativ och Kompletterande Kommunikation), men det är inget krav.
Vi söker dig som är självständig, tar ansvar och driver på egen hand dokumentationsarbetet. För att lyckas i rollen behöver du ha ett normflexibelt förhållningssätt till brukare och kollegor i det avseendet att du ser att olikheter är en styrka snarare än en svaghet. Då du kommer granska dokumentation som görs är det viktigt att du är noggrann, följer de lagar och föreskrifter som gäller samt kan föra ut det i arbetsgrupperna på ett pedagogiskt sätt som skapar delaktighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50