OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen har kunden i centrum och utgår ifrån Socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål. Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Individ och familj, Hälso- sjukvård och rehabilitering, Funktionshindrade, Äldreboende samt Ordinärt boende. Socialförvaltningens stabsfunktion för ekonomi, planering och uppföljning söker ny medarbetare. Enheten utvecklar metoder för ekonomistyrning, gör analyser och utredningar samt ger råd och stöd i ekonomiska frågor till chefer inom förvaltningens verksamhetsområden. Enheten ansvarar också för kvalitetssamordning, IT-samordning och taxefrågor. ARBETSUPPGIFTER Samordna, planera, följa upp och vidareutveckla kvalitetsarbetet i förvaltningen samt utgöra ett stöd till förvaltningschef och ledningsgrupp. Du ska även ge råd och stöd till chefer i kvalitetsarbetet längst ut i organisationen och fungera som en katalysator. KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till dig som söker utvecklingsmöjligheter. Du har akademisk examen, gärna med beteende- och/eller samhällsvetenskaplig inriktning. Ett krav är att du har goda kunskaper och dokumenterad erfarenhet av kvalificerat utvärderings- och utvecklingsarbete. Erfarenhet av arbete med Balanserad Styrning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid att du -är mycket självständig och ansvarstagande -har lätt för att samarbeta och kommunicera med personer på olika nivåer i din omgivning -är positiv, entusiasmerande och nytänkande -kan uttrycka dig väl både i tal och skrift -har kunskap och erfarenhet av projektledning d v s leda, organisera, genomföra och slutföra större projekt