OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
För att kunna möta utvecklingen och erbjuda en god vård nu och framöver, ställer Region Kronoberg om till nära vård - en satsning som tydligt involverar kronobergaren och förändrar hälso- och sjukvården i grunden. Tillsammans ska vi flytta vården närmare individen, både relationellt och i vår tillgänglighet.
Verksamhetsområdet som du kommer verka i, består sedan den 1 oktober 2021 av primärvård, rehab och psykiatri. Primärvården är navet i den nära vården. Det finns tydliga kopplingar mellan psykiatrin och primärvården - syftet med organisationen är att skapa bättre förutsättningar att kunna utveckla en vård som är samordnad och finns lättillgänglig, nära invånaren.
I rollen som Kvalitetssamordnare, bidrar du till att PPRs ledning kan utveckla verksamhetens ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Du stöttar, deltar och driver utveckling av kvalitén inom verksamhetsområdet. Systematisk hantering av kvalitetsbrister kommer ingå i arbetet samt att hjälpa till med och hålla i internutredningar och händelseanalyser. Kompetensutveckla andra inom området kommer vara en del av vardagen och vi ser att man deltar och driver utvecklings- och projektarbeten inom kvalitetsområdet
Viss del av tjänsten kommer innebära att jobba med säkerhetsfrågor som krisberedskap.
För att trivas inom rollen har du ett genuint intresse för att driva utveckling av kvalitetsområdet på ledningsnivå. Du är självgående, initiativtagande och strävar alltid efter den hitta den bästa lösningen för ändamålet.
Intervjuerna beräknas hållas under vecka 46.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Förse PPR ledning med beslutsstödsmaterial.
- Utveckla ett effektivt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete (SOSFS 2011:9)
- Stödja ledningen i analys och verksamhetsutveckling av kvalitetsfrågor
- Utbildning av chefer- och medarbetare inom området
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning, gärna inom hälso- och sjukvård.
Du bör brinna för kvalitetsfrågor, utveckling och samordning.
För att passa i tjänsten är du som person strukturerad, analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten. Du trivs med att ta ansvar och vill ständigt utveckla den verksamhet du arbetar i. Du kommer ha många kontaktytor i ditt arbete, vilket kräver en god kommunikativ förmåga såväl som god samarbetsförmåga.
Dina kunskaper i det svenska språket är mycket goda, såväl skriftligt som muntligt.
Meriterande är
- Kunskap av att göra händelseanalyser
- Arbete med ledningssystem för ett systematiskt kvalitetsarbete
- Förbättringskunskap
- Erfarenhet av att göra utredningar eller förstudier
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupper och att arbeta med strategiska frågor
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.