OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av våra större kunder i Linköping söker vi en kvalitetssamordnare för ett 1,5 år långt konsultuppdrag med start i augusti 2015.
Vi söker dig som antagligen är ingenjör i botten, har utbildning och erfarenhet av internrevisionsarbete samt erfarenhet av att arbeta med ISO 9001.
Placeringsort är Linköping.
I arbetet ingår bland annat;
- Processutvecklingsarbete
Medverka i processarbete både med att driva utveckling av olika processer men även ren dokumentation av framtagna processer. I detta ingår att säkerställa att processerna blir dokumenterade på ett sätt så att alla medarbetare känner igen sig oavsett vilken process det är och att processdokumentationen uppfyller de krav vi har beslutat om.
- Ledningens genomgång
Sammanställa underlag utifrån avvikelser, revisioner och Processägarnas information. Skriva protokoll.
- Externrevision, inkl. förberedelse och avvikelsehantering
Planera för vilka processer som ska följas upp med och boka in berörda medarbetare samt se till att de för information om vad det innebär.
- Medverka vid extern revision.
Vid eventuella avvikelser, fördela ansvar att besvara avvikelser och följa upp att de blir hanterade på ett bra sätt.
- Intern revision
Med hjälp av övriga intern revisorer planera arbetet och vara med att genomföra intern revisioner. Följa upp arbetet med revisoner och vid behov uppdatera arbetssätt och rutiner.
- Avvikelsehantering
Vara spindeln i nätet för avvikelse hantering mellan olika funktioner. Ta emot avvikelser och skicka dem till berörda processägare/ledare, följa upp att de blir hanterade och godkänna genomförda förändringar.
Driva utvecklingen av hur vi hanterar avvikelser.
- Måluppföljning
Vid månadsskifte och inför delårsrapporter och årsredovisning följa upp utvalda nyckeltal.
- Granska dokument
I system granska framtagna dokument så de uppfyller våra krav med tanke på utformning och i vissa fall innehåll.
- Introduktioner
Introducera nya medarbetare i ledningssystem, hur man hittar i systemet och även vilka övergripande rutiner som finns.
Vid nyanställning lägga in nya användare och se till att de får rätt behörighet.
Utbilda nya personer som ska skapa dokument och vara till hjälp vid problem.
- Statistik
Ta fram statistik gällande antal ärenden per funktion/entreprenör och hanteringstider.
Gå igenom allvarliga händelser för att identifiera behov av ytterligare hantering t ex händelseanalys.
Utbilda entreprenörer och åtgärdansvariga i hur synergi fungerar. Vara stöd vid problem i systemet eller kring hanteringen av ett specifikt ärende.
Medverka i verksamhetens användargrupp för systemen och driva utvecklingen av arbetet.
Hitta och följa upp gamla ärenden så att de blir hanterade på bästa sätt eller avslutade.
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Jonas Henrikson och nås på jonas.henrikson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84