OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Storstockholms Lokaltrafik, SL ansvarar för att ge länets invånare en pålitlig, bekväm och miljöanpassad kollektivtrafik.Trafiken handlas upp i internationell konkurrens.SLs vision är att stockholmarna ska ha en kollektivtrafik som man kan vara stolt över och nöjd med.Kompetenta och engagerade medarbetare är en förutsättning för att visionen ska bli verklighet. Trafikenheten ansvarar för att utforma SLs linjenät, definiera standardkrav på trafikutbudet samt utforma och modernisera SLs trafikanläggningar.Enheten ansvarar också för att på ett affärsmässigt sätt förvalta och utveckla alla de trafikavtal som SL har med olika trafikentreprenörer som omfattar hela den trafikverksamhet som bedrivs under SLs varumärke. Tjänsten Kontraktsavdelningen söker nu en kvalitetssamordnare som har till uppgift att utveckla metoder och verktyg för att följa upp den avtalade trafikverksamhetens kvalitet.De metoder som används skall syfta till att hantera avvikelser på ett standardiserat tillvägagångssätt.Du analyserar orsaker till kvalitetsbrister och ger förslag på åtgärder internt och för trafikentreprenörerna, samt styr hur uppföljningen skall gå till.Arbetet sker i nära samarbete med affärsutvecklare samt med övriga enheter inom SL.Du medverkar också vid de kvalitetsrevisioner som skall genomföras enligt upplägget i SIQ och ISO.Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning t.ex. beteendevetenskap, ekonomi, statistik.Erfarenhet av att arbeta med metoder för kvalitetsuppföljning och systematiskt förbättringsarbete t.ex. Six Sigma, ISO, SIQ.Goda kunskaper i engelska, kunna leda ett möte på engelska.Du har några års yrkeserfarenhet av liknande uppgifter.Erfarenhet av projektledning och kvalitetsrevisioner är meriterande.Du har förmågan att agera självständigt och driva frågor i mål.God samarbetsförmåga och problemlösning är en förutsättning i denna tjänst.