OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strålsäkerhetsmyndigheten har ett samlat ansvar för att samhället är strålsäkert. Vi arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning, nu och i framtiden. Myndigheten lyder under regeringen och tillhör Miljödepartementets ansvarsområde. Hos oss arbetar 315 personer och myndigheten finns i Solna strand.
Avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar för frågor kring ekonomi, HR, IT, internservice, registratur och arkiv. Avdelningen ansvarar för myndighetens ledningssystem och för att driva och utveckla myndighetens processer för planering, styrning och uppföljning. Direkt underställda avdelningschefen finns fyra funktioner som arbetar med kvalitetssamordning och verksamhetsstyrning, finansiell styrning, planering- och uppföljning av verksamhet samt administration. Vi söker nu en kvalitetssamordnare till vårt team.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att samordna arbetet med att förvalta och utvärdera vårt integrerade ledningssystem som är certifierat enligt standarder för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du ansvarar även för att driva och samordna myndighetens miljöarbete samt externa revisioner av ledningssystemet.
Du stödjer myndighetens avdelningar i frågor som rör kvalitet och miljö. I samarbete med myndighetens utvecklingsavdelning och myndighetens processansvariga arbetar du med att kartlägga, utvärdera och utveckla myndighetens processer. Du deltar i internrevisionsarbetet och i arbetet med att integrera informationssäkerhetsfrågor i ledningssystemet. Du är direkt underställd och rapporterar till avdelningschefen för verksamhetsstöd.
Bakgrund och profil
Du har högskoleutbildning inom, för befattningen, relevant område eller motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du har flera års erfarenhet av strategiskt arbete med planering, styrning och uppföljning i statlig verksamhet. Du har även erfarenhet av ISO-certifierade ledningssystem enligt standarderna för kvalitet (ISO 9001) och miljö (ISO 14001). Du är van att använda internrevision som ett verktyg för verksamhetsutveckling.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• intern styrning och kontroll, gärna enligt förordningen om intern styrning och kontroll (FISK)
• kvalitetsarbete vid outsourcing
• IT-system för planering och uppföljning
För att fungera bra i rollen som kvalitetssamordnare krävs att du
• är kommunikativ, analytisk och har hög integritet
• har förmåga att bygga en helhetsbild från detaljer
• har förmåga att arbeta både enskilt och i grupp för att uppnå resultat
• behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation.
Mer information
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Erik Henriksson, telefon 08-799 43 90. Mer information om myndigheten hittar du på www.stralsakerhetsmyndigheten.se.
Fackliga företrädare är Lars Bennemo, SACO, telefon 08-799 41 99, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Välkommen att skicka din ansökan senast den 28 januari 2014.
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.