OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!
Sodexo erbjuder ett varierat utbud av servicetjänster till organisationer inom privat och offentlig sektor och vi söker nu en kvalitetssamordnare till vårt FM-uppdrag inom Region Östergötland med placering i Linköping/Motala med omnejd.
Vi söker en driftig, engagerad, serviceinriktad kvalitetssamordnare inom lokalvård. Uppdragets mål är att säkra patientsäkerheten genom goda rutiner gällande städningen för att minimera smittspridning och förhindra vårdrelaterade infektioner. Inom hälso- och sjukvård utgör städningen en viktig del för att skapa en god miljö för patienter, vårdtagare, personal och besökare.
Som kvalitetssamordnare följer du upp kvalitén på Sodexos uppdrag som består av: Lasarettet i Motala, vårdcentraler, administrativa lokaler och folktandvård i centrala och västra Östergötland. Arbetet innebär en hel del resor.
Du blir erbjuden;
• Möjligheten att arbeta på ett värderingsstyrt bolag som fokuserar på samhällsansvar och hållbarhet.
• Blir en del av en positiv och framåtsträvande organsiation som präglas av medarbetare som är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling
Arbetsuppgifter:
• Ansvara för avtalskontroller, övriga kontroller, ATP-mätningar och hygienobservationer på hela uppdraget enligt Insta 800, DS 2451 samt SiV (städning i vården)
• Följa upp, analysera utfall och vidtaga åtgärder vid behov
• Återkoppla till personal, arbetsledning och kund vid behov
• Ansvara för utbildning av vår städpersonal och övrig personal
• Tillämpa och skapa rutiner för rapportering
• Arbeta med utveckling av städtjänster inom hälso-och sjukvård gällande metoder, material, innovationer mm
• Följa upp och göra lokalförändringar i kundens system
• Upprätthålla goda relationer och samarbeta med alla funktioner inom uppdraget
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasieutbildning eller motsvarande
• Utbildning inom städ. Utbildning städ inom sjukvården är meriterande
• Erfarenhet från lokalvårdsbranschen
• Golvvårdskunskap är meriterande
• Utbildad i Insta 800 nivå 3. Utbildning i DS 2451-10 och hygienutbildning är meriterande
• Erfarenhet att utföra digitala kontroller i Insta 800
• Har en god dator- och systemvana med goda kunskaper i MS Officepaketet
• Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Har B-körkort och tillgång till egen bil
Egenskaper:
• Du är driftig och målmedveten
• Du har en god administrativ förmåga och har en förmåga att ha struktur i ditt arbete
• Du har en god pedagogisk förmåga
• Du tycker om att lära dig nya saker och är inte rädd för förändringarKommunikativ
• Du delar våra värderingar: Serviceanda, Laganda och Utveckling
Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas), heltid, främst dagtid men kvällar och helger kan förekomma
Start: enligt överenskommelse
Har du frågor kontakta Platsansvarig arbetsledare Björn Westlund bjorn.westlund@sodexo.com eller multisite manager Gunilla Ekfeldt gunilla.ekfeldt@sodexo.com
Sista dag för ansökan är den 21 november. Intervjuer kommer ske fortlöpande-
Ansökan kan endast göras via vårt rekryteringsverktyg
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. Vi är 420 000 medarbetare i 64 länder som kommer i kontakt med 100 miljoner konsumenter - varje dag.
Det gör oss till ett av världens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,