Kvalitetssamordnare till äldreomsorgen på Södermalm

Kvalitetssamordnare till äldreomsorgen på Södermalm

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Avdelningen för äldreomsorg på Södermalms stadsdelsförvaltning ansvarar för stöd och omsorg till äldre samt för biståndsbedömning för äldre.

Avdelningen består av beställarenheten och utvecklingsenheten samt flera utförarverksamheter inom vård- och omsorgsboendeenheten, hemtjänstenheten och enheten för förebyggande verksamhet. Läs mer om oss https://intranat.stockholm.se/Medarbetarsidor/Sodermalms-stadsdelsforvaltning/Avdelningen-for-aldreomsorg/ 

Vi söker nu en utvecklingsinriktad kvalitetssamordnare som med drivkraft och engagemang vill vara med i det fortsatta utvecklingsarbetet inom äldreomsorgen på Södermalm. Ta chansen och sök denna spännande tjänst innan den 3/4!

Vilka är vi?

Som kvalitetssamordnare ingår du i äldreomsorgens vård- och omsorgsenhet vars uppdrag är att erbjuda personcentrerad vård- och omsorg med fokus på den äldres egna resurser och förutsättningar. Du rapporterar direkt till enhetschefen och sitter i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschef och sex biträdande enhetschefer.

Hos oss får du ett självständigt och varierande arbete med stor möjlighet att påverka. Vi är ett engagerat gäng som alla drivs av äldreomsorgens vision att den äldre har huvudrollen i sitt liv. Här erbjuds du flextid, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och distansarbete när arbetet tillåter. 

Ditt uppdrag som kvalitetssamordnare

Ditt uppdrag som kvalitetssamordnare är att stötta enhetschef i att samordna, organisera och utveckla vård- och omsorgsboendeenhetens kvalitetsarbete. I uppdraget ingår bland annat att samordna arbetet med ledningssystemets delar, göra analyser och att möjliggöra medarbetarnas delaktighet i detta arbete.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- metodutveckling och kvalitetssäkring avseende enhetens processer och rutiner samt se till att de kontinuerligt följs upp och uppdateras,
- stötta enhetens biträdande chefer i att implementera nya arbetssätt, genomföra egenkontroller och analysera resultat för förbättringsåtgärder,
- delta i nätverk, ombudsträffar och andra relevanta forum,
- ett nära samarbete med avdelningens utvecklingsenhet och avdelningens övriga kvalitetssamordnare.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning inom relevant område,
- aktuell erfarenhet av arbete med utförarverksamhet inom äldreomsorg,
- aktuell erfarenhet inom projekt- och processledning samt analys- och utvecklingsarbete,
- goda kunskaper om lagar, styrdokument och regler som styr äldreomsorgen
- hög digital kompetens och god kunskap i MS Office,
- goda skriftliga svenska kunskaper.

Det är meriterande om du har:

- aktuell erfarenhet av arbete med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9,
- aktuell erfarenhet från politiskt styrd organisation,
- projektledarutbildning. 

Du är en person som kommer med nya idéer och tankar som kan omsättas i verksamheten. Du bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. Du arbetar mot mål, fokuserar på resultat och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. 

För att lyckas i rollen krävs en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv ditt angreppssätt samt driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta tidsramar. Du är pedagogisk i ditt förhållningssätt och tycker om att samarbeta med andra. Du är coachande och har ett stödjande förhållningssätt.

Din ansökan och rekryteringsprocessen

När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten. I ditt personliga brev vill vi att du ger en kort motivering om varför just du skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med. Ansökan ska vara på svenska.

Rekryteringsprocessen kommer bestå av två intervjuer, en digital och fysisk, eventuellt arbetsprov samt referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 3/4!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patric Rylander, Avdelningschef för äldreomsorgen
0850812081

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarplatsen 25 plan 7
None

Postadress

Medborgarplatsen 25 plan 7
Stockholm, 10266

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024