OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för det som sätter guldkant på tillvaron för Karlskogaborna! Vi driver kommunens kulturskola, badhus, bibliotek, konsthall och en mängd idrotts- och motionsanläggningar. Dessutom stöttar vi Karlskogas stora föreningsliv på olika sätt. Under våren mottog Karlskoga priset som Sveriges föreningsvänligaste kommun!
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att leda, samordna, förvaltningens kvalitetsarbete, genomföra och analysera olika typer av statistiska undersökningar för att förbättra verksamheten. Du ska självständigt kunna genomföra uppföljningar och utredningsuppdrag, samt skriva olika typer av styrdokument på uppdrag av den politiska ledningen eller förvaltningschefen. Ansvar för att sammanställa årsredovisningar och liknande dokument. I arbetet med mål- och resultatstyrning kommer du ha en stödjande roll gentemot cheferna inom kultur- och fritidsförvaltningen.
I halva tjänsten ligger även att vara kultur- och fritidsnämndens sekreterare och förvaltningens registrator, vilket innebär att administrera den politiska processen för nämnden. Det innebär att säkerställa dokument i tid, bereda ärenden och distribution av handlingar till ledamöter. Du kommer också föra protokoll i flera olika forum, bland annat i förvaltningens ledningsgrupp där du ingår. Tillsammans med dina kollegor på förvaltningskontoret kommer du att planera nämndens och förvaltningens arbete. Då registratorsrollen ingår kommer du även att ansvara för och vårda förvaltningens diarium. Som förvaltningssekreterare har du även ansvar för att utbilda så väl tjänstemän som politiker i ärendehanteringssystemet. Som förvaltnings-sekreterare handlägger du även en del egna ärenden. I vardagen arbetar du nära förvaltningschef och enhetschefer samt övriga inom ledning och arkiv. Arbetet innebär ett flexibelt arbete med många bollar i luften. Då det i tjänsten ligger flera olika roller kommer du ingå i flera nätverk där du samverkar med kollegor på andra förvaltningar inom kommunen.
KVALIFIKATIONER
Samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, utbildning inom kvalitetsstyrning eller längre erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
I tjänsten förutsätts att du är noggrann, serviceinriktad, flexibel och kan se både detaljer och helheten i de verksamheter du arbetar med.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
Du har lätt för att kommunicera och samverka med andra människor.
Du kommer att träffa många olika medarbetare och chefer i din roll och du behöver därför vara lyhörd och ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Erfarenhet från arbete med kvalitetsarbete/verksamhetsutveckling i kommunal verksamhet är meriterande.
Det är även meriterande om du har kunskaper i systemen Ciceron och Hypergene.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.