OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.
Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.
Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.
Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 7 100 medarbetare.
Om Praktikertjänst
Vi söker nu kvalitetssamordnare för att arbeta i olika delar av Sverige. Huvudkontoret ligger centralt i Stockholm men placeringen av tjänsten är i en region av Sverige.
Arbetsuppgifter
Brinner du för kvalitetsfrågor och har erfarenhet av ledningssystem och implementering? Ser du dig om efter en ny utmaning och vill arbeta i ett ledande bolag inom tandvård och hälso- och sjukvård? Läs då vidare!
Praktikertjänst utökar organisationen med fem kvalitetssamordnare över landet i form av tillsvidareanställningar på hel- eller deltid. Varje kvalitetssamordnare arbetar i en geografiskt avgränsad region. Tjänsterna tillsätts snarast enligt överenskommelse, dock senast november 2022. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Kvalitet och patientsäkerhet går som en röd tråd genom Praktikertjänsts alla verksamheter. Som kvalitetssamordnare vid kvalitetsavdelningen har du en viktig roll i arbetet nära verksamheterna. Detta innefattar exempelvis att implementera ledningssystemet på distans och på plats.
Möjligheten
• Stödja arbetet med ständiga förbättringar samt sprida goda exempel och kunskap – allt för att säkerställa en lärande organisation.
• På plats vara verksamheternas stöd för att möjliggöra utveckling, utbildning och förbättring inom samtliga kvalitetsområden.
• Följa upp det lokala kvalitetsarbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Proaktivt stöd för våra verksamheter inom ett geografiskt avgränsat område.
• Inspirera och engagera verksamheterna i deras systematiska kvalitetsarbete.
• Förstå våra verksamheters unika ambitioner och behov samt dela dina insikter med
servicekontoret.
• Vara ambassadör för Praktikertjänst.
Kvalifikationer
• Hälso-/sjukvårds- eller tandvårdsutbildning.
• Erfarenhet av att arbeta i ledningssystem.
• Förmåga att anpassa sig i en snabbt föränderlig miljö.
Personliga egenskaper
För att lyckas behöver du
• Vara utåtriktad, ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att bygga relationer.
• Vara pedagogisk, nyfiken och gilla att arbeta i team.
• Kunna förmedla vinsten av systematiskt arbete i ledningssystem i den kliniska vardagen.
• Drivas av att se andra växa och utvecklas i sitt kvalitetsarbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingalill Höjevik
0550-807 00
Ingrid Silva
031-14 05 89