OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Kvalitetssamordnare till Trafikförvaltningen.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Projektet innebär avslut av pågående trafikavtal med MTR och uppstart av nytt trafikavtal med SJ beträffande pendeltågssystemet. Det nya trafikavtalet träder i kraft under våren 2024.
Det nya trafikavtalet består av att trafikutövaren ska utföra kollektiv pendeltågstrafik samt förvaltning av TF:s egendom i Stockholmsregionen samt de övriga tjänster, funktioner och åtaganden som anges i uppdragsavtalet. Trafikutövarens uppdrag omfattar utförandet av pendeltågstrafiken i Stockholmsregionen från trafikstart, inklusive ansvaret för tillhandahållande av trafikinformation och övriga resenärs- och kundrelaterade tjänster såsom försäljning, kundservice och intäktssäkring, drift och underhåll av stationer och övriga kundmiljöer, fordon och depåer.
För att säkerställa ett effektivt arbete och informationsöverföring till kommande pendeltågstrafikupphandling, s.k. E49, kommer uppdraget även innefatta stöd till kommande upphandlingsprojektet.
Beskrivning av uppdraget
Rollen som kvalitetssamordnare för E24B är en viktig roll i projektet och rapporterar till projektledningen för projektet. Rollen innefattar följande funktionsområden i projektet:
- Bistå projektledningen att säkerställa projektets arbetssätt genom att upprätta kvalitetssäkrande planer och rutiner (bland annat gällande kvalitetsstyrning, granskning, ändringshantering och dokumenthantering).
- Upprätthålla och följa upp projektets kvalitetssäkrande planer och rutiner.
- Sätta upp och ansvara för ändringsprocesser inom projektet.
- Definiera och följa upp projektets kvalitetsmål.
- Se till att kvalitetssäkrade planer och rutiner kommuniceras till samtliga berörda intressenter.
- Rapportera till projektledningen samt koordinera kvalitetsarbete inom projektet.
- Möjliggöra styrning och uppföljning av projektprocesserna genom tydliga mål och mätetal för processerna (KPI:er).
- Säkerställa att kvalitetsrisker beaktas i projektets riskhantering.
- Ansvara för administration av projektets dokumenthanteringssystem.
- Driva projektets förbättringsarbete i samarbete med TA Spårtrafik.
- Vid behov utbilda projektmedlemmar i kvalitetsfrågor.
- Säkerställa ordning och reda för samtliga styrande dokument.
Krav (OBS, obligatoriska)
Flytande svenska i tal och skrift.
Minst 3 års utbildning på minst högskolenivå inom exempelvis ekonomi, ingenjör, juridik.
Minst 4 års erfarenhet av ledande arbete av att samordna kvalitet i projekt.
Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med kvalitetssamordning i kvalitetsledningssystem.
Erfarenhet av förhandlingar i minst 2 upphandlingsprojekt.
Minst 4 års arbete inom området offentlig upphandling.
Meriterande
Utbildning inom projektmetodik.
Minst 2 år dokumenterad arbetslivserfarenhet enligt ISO 9001.
Dokumenterad erfarenhet att administrera projektdokumentation, från minst 1 tidigare uppdrag.
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!