OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort.
VAD
Är du intresserad av att arbeta med kvalitet? Brinner du för ord som struktur, noggrannhet och ackreditering? Då är den här tjänsten något för dig! Vi söker nu en kvalitetssamordnare till våra två patologienheter i Stockholm, Huvudsta och St Göran. Arbetet är på heltid och fördelas till båda enheterna. I tjänsten som kvalitetssamordnare arbetar du nära övriga kvalitetssamordnare under ledning av disciplinsamordnare samt kvalitetschef för Patologi Sverige.
I dina arbetsuppgifter ingår:
- Arbete i enlighet med de kvalitetskrav som ställs i en ackrediterad verksamhet.
- Ansvara för att kvalitets- och miljöhandboken och övriga dokument i kvalitetssystemet hålls uppdaterade samt att rutiner för dokumenthantering finns.
- Delta i utveckling och förbättring av gällande kvalitetssäkringssystem.
- Ansvara för utbildning, information och kontinuerlig fortbildning av personalen i kvalitetssäkring.
- Ansvara för interna revisioner, kvalitetssystemgenomgångar och revision av kvalitets- och miljöhandboken.
- Delta i rapportering och handläggning av avvikelser.
- Informera i kvalitetsfrågor till berörda ansvariga.
VEM
På Unilabs väger personlighet lika tungt som kompetens. Det är därför viktigt att du har stor förståelse för kundens behov och ett intresse av att hela tiden förbättra vårt arbete. Du arbetar strukturerat och har ett gediget intresse för kvalitetsfrågor. I tjänsten kommer du att arbeta självständigt och också vara en del av kvalitetsteamet. Det innebär att stor vikt läggs vid att du har god samarbetsförmåga, god kommunikationsförmåga, är flexibel, kvalitetsmedveten och därmed förmår att bidra till verksamhetens utveckling. Vår organisation är under kontinuerlig utveckling och vi arbetar fortlöpande med förbättringar.
Vi söker dessutom dig som:
- Har Biomedicinsk analytikerexamen eller liknande
- Behärskar svenska i tal och skrift
Det ses även som mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete med kvalitet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande.
VAR
Tjänsten är placerad i Stockholm och fördelas mellan de två patologienheterna i Huvudsta och St Göran. På enheterna arbetar du tätt tillsammans med team bestående av patologer, biomedicinska analytiker, laboranter, labbassistenter och undersköterskor.
Unilabs verksamheter inom patologi, radiologi och laboratoriemedicin är i dag en naturlig del av den svenska vårdkedjan. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorie, våra egna fristående laboratorier, röntgenenheter och mottagningar. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1 300 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se
Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.