OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ett led i omställningen mot en nära vård och för att öppna upp för optimal tillgänglighet för vårdsökande i den nya digitala vårdmottagningen är all vård inkluderad såväl primärvård som slutenvård, en lösning för att möta det ökande vårdbehovet.
Vårdsökande ska få snabbare vägledning till rätt råd och/eller rätt vårdnivå och egenvårdsråd ska förenklas och administrationen runt ett besök ska underlättas. Genom Digitala vårdmöten ska det bli smidigare, enklare och mer tillgänglig kommunikation mellan alla berörda parter; vårdsökande och vårdgivare.
Är detta din nya utmaning? Hos oss arbetar du strukturerat och kvalitetsinriktat. Vi söker dig som är en trygg och självständig person med hög medicinsk och social kompetens.
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete med förutsättning till samverkan i arbetsteamet. Att arbeta hos oss är varierande och ger möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Du ges stora möjligheter att vara med i utformningen och påverkan av din egen arbetsmiljö. Vår bas och vårt huvudkontor ligger i nya lokaler centralt i Bollnäs centrum med en slående utsikt mot sjön Varpen och de blånande Hälsingska bergen och skogarna. Till oss finns mycket goda pendlingsmöjligheter och med en kort promenad, på 4 minuter, är du på plats.
ARBETSUPPGIFTER
• Avvikelsehantering internt och externt.
• Deltar i händelseanalyser och riskanalyser.
• Dokumenthantering, rutiner och riktlinjer.
• Administrera katalog- och hänvisningsverktyg i beslutsstödet.
• Vara kontaktväg internt och externt.
• Delta vid löpande utbildningar erforderliga för uppdraget.
• Bidra till att kompetensen behålls och stärks på verksamhetsplatsen.
• Ansvara för att innehållet i de regionala delarna i rådgivningsstödet hålls uppdaterade följer nationella riktlinjer.
• Ansvara för att innehållet i de regionala delarna följer gemensamma riktlinjer och ger den information om vårdenheter som behövs vid telefonrådgivning.
• Introducera nya medarbetare i avvikelserapportering och integrerat ledningssystem.
• Introducera nya medarbetare i hanteringen av katalogen och hänvisning i beslutsstödet.
• Bidra till tolkning och analys av statistik.
• Har kunskap om 1177 Vårdguiden på telefon för att rätt bedöma och hantera avvikelser.
KVALIFIKATIONER
Är du legitimerad sjuksköterska? Trivs du att jobba strukturerat och utvecklande? Ser du vården som en helhet där vi gemensamt tar ansvar för patienterna? Har du lätt för att kommunicera och uttrycka dig verbalt och i text?
Distriktssköterska är meriterande då primärvårdsbasen ses viktig för uppdraget.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige