OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Bring söker just nu efter en strukturerad och utvecklingsorienterad Kvalitetsspecialisttill avdelningen för Operationell utveckling inom division E-handel och Logistik. I rollen kommer du fylla en viktig funktion kopplat till uppföljning, analyser och rapportering av driftsrelaterade kvalitetstal.
Avdelningen för Operationell utveckling består av ett tätt sammansvetsat team med specialister och projektledare som är 10 till antalet. Vårt mål är att utveckla och förbättra vår operationella verksamhet, både genom mindre, inkrementella förbättringar och större, strukturella satsningar.
Teamet ansvarar för att stötta vår driftsmiljö, även känt som Operations, i LEAN-metodik och processförbättring, vi driver affärsområdets strategiska utvecklingsinitiativ, vi bygger broar och samordnar förbättringsinitiativ på central nivå och vi har fantastiskt roligt ihop. Vidare har vi ett ansvar för rapportering, analys och uppföljning av kvalitet i hela produktionskedjan – och det är här du kan komma in.
I din roll arbetar du både självständigt och tillsammans med teamet, oavsett vilket finns alltid dina kollegor som bollplank. Det finns goda förutsättningar till att vara med och påverka tjänstens utformning framgent, i rollens kärna kretsar dina huvudsakliga arbetsuppgifter kring följande:
Framtagande av kvalitets- och verksamhetsanalyser
Löpande rapportering för uppföljning av verksamheten i Operations med fokus på kvalitet
Ad hoc-analyser för Operations kvalitetstal och produktionsmål
Kundrapporter och kundanalyser
Uppföljning av Operations olika produktionsområden i Sverige, Norge och Danmark.
Vem är du?
I utgångspunkt är rollen som Kvalitetsspecialist av junior karaktär med stor potential för utveckling både inom teamet och Bring. I rollen har du en kombination av fasta uppgifter och stort eget mandat som gör att du kommer tillgodose dig kompetens för lång tid framöver, vilket gör denna möjlighet till en utmärkt start på din karriär.
Sett till formella krav så tror vi att du har:
En kandidat- eller masterexamen inom relevant område (ex. Civilekonom / Civilingenjör)
1-2 års arbetslivserfarenhet
En flytande nivå på tal och skrift i svenska/norska/danska
Är en van och nöjd brukare av MS Excel
Erfarenhet av BI-verktyg anses meriterande
Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du besitter ett strukturerat arbetssätt och en stark drivkraft kring utveckling och förändring. Du har en stor nyfikenhet och en vilja att sätta dig in i saker som sen tidigare kanske är outforskade områden för att hitta bästa möjliga lösning. En förutsättning för att lyckas som Kvalitetsspecialist är självfallet ett analytiskt förhållningssätt och förmågan att se till orsak/verkan. I din arbetsvardag välkomnar du en blandning av fasta löpande uppgifter och variation där varje dag inte är den andra lik.
Vi verkar i en bransch där våra kunders krav är höga och vi opererar i ett företag där vi drivs framåt genom samverkan, vilket ställer krav på att du är en god relationsbyggare med förmågan att höja blicken.
Varför Bring?
Här ges du möjligheten till en utvecklande tjänst i en av koncernens mest spännande miljöer där det finns stora möjligheter att påverka Brings framtid. Du kommer kunna påverka hur vi styr och följer upp verksamheten genom att presentera de bästa dataanalyserna som ger oss underlag i både det dagliga och det strategiska. Här finns också möjlighet att utvecklas inom Bring genom att arbeta med detaljerna i den riktiga kärnverksamheten och lära sig av engagerade kollegor i ett högt kompetent gäng som har riktigt kul ihop på jobbet
Omfattning och placering
Detta är en heltidstjänst med tillträde i augusti/september 2021. Vi tillämpar 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Under det senaste året har vi arbetat hemifrån och blivit riktigt bra på det, men vi längtar givetvis till att få ses igen. Vi rättar oss efter folkhälsomyndighetens direktiv, men vi hoppas att gradvis få komma tillbaka till kontoret efter sommaren igen. Därför bör du vara medveten om att denna roll är placerad på Brings svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm.
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan nu.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Susanna Bäckman på susanna.backman@bring.com.
För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Jakob Ingemansson på 073-146 23 30 eller jakob.ingemansson@bring.com.
Vi har fokus på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut och välkomnar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Vi ser fram emot att höra från dig!
Bring
Bring är en del av Posten Norge-koncernen, den fjärde största post- och logistikaktören i Norden. Vi är ett stort och kompetent lag med drygt 13 000 koncernmedarbetare, varav drygt 6000 av oss hör hemma på Bring. Vår vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Detta genom att förenkla och öka värdet för handel och kommunikation mellan människor och verksamheter i Norden, samtidigt som vi har högt ställda miljömål på gröna transporter.