OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för kemi och teknik? Är noggrann och strukturerad egenskaper som beskriver dig? Missa inte möjligheten att arbeta på detta spännande företag, sök tjänsten idag!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Kvalitetsspecialist kommer du i nära samarbete med kollegor att säkerställa att företagets produkter håller rätt kvalitet. Du kommer att arbeta med kvalitetsrelaterade arbetsuppgifter så som avvikelser, revisioner och kalibreringar. Det är till stor del administrativt arbete där du även kommer att få hjälpa till med certifiering av företagets produkter.
Om företaget
Detta är ett innovativt företag med lång erfarenhet inom sitt teknikområde och de arbetar brett inom det kemirelaterade området. Företaget finns över hela världen och är en del av en större, internationell koncern. Inom denna avdelningen arbetar de med att färga plastgranulit som i ett nästa steg skickas vidare till industrier där de smälts ner och formgjuts till olika partiklar.
På kontoret i Malmö arbetar cirka 70 personer med hela kedjan från produktion till försäljning och ekonomi. Här får du möjlighet att arbeta med mycket kompetenta kollegor och du kommer snabbt att få ta mycket eget ansvar. Du kommer att få en gedigen introduktion till arbetet och bra stöttning kommer att finnas från dina kollegor.
Din profil
För att passa in i rollen behöver du tidigare ha arbetat med kvalitetsarbete inom en industri. Som person ser vi att du är strukturerad, noggrann och gillar administrativt arbete. Du är en lagspelare och tycker om att stötta upp där det behövs.
Skallkrav
- Minst 6 månaders erfarenhet av kvalitetsarbete på en industri
- Gymnasieutbildning eller högre
- Svenska och Engelska i tal och skrift
Meriterande
- Ytterligare erfarenhet av kvalitetsarbete
- Tyska i tal och skrift
- Utbildning med kemiinriktning
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägning
Placeringsort: Malmö
Arbetstider: 08-17.00
Omfattning: Heltid, minst 6 månader
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996