Kvalitetsspecialist till Kompletterande aktörer

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver. Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning. Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm. Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten. Arbetsförmedlingens nuvarande kompetens- och tjänsteutbud ska kompletteras med likvärdiga tjänster från Kompletterande aktörer. Syftet är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer diversifierat. Detta kan bidra till en förbättrad service till arbetssökande där satsningar sker mot olika målgrupper. Avdelningen Kompletterande aktörer ska ansvara för detta arbete och vara ett stöd till arbetsförmedlingarna. Avdelningen kommer att bestå av en stab och tre enheter och ha cirka 50-60 medarbetare.Enheterna kommer att ansvara för beställning, upphandling, verksamhetsstöd, uppföljning/avvikelsehantering, kvalitetssäkring/kvalitetsledning mm. Arbetsuppgifter Som kvalitetsspecialist kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att - Delta i uppbyggnaden av ett kvalitetssystem för att följa upp verksamheten hos Kompletterande aktörer - Arbeta med kvalitets- och uppföljningssytemet - Arbeta med uppföljning av tjänsteleverantörer - Arbeta med ständiga förbättringar och fånga erfarenheter från verksamheten - Arbeta med att implementera kvalitetsrutiner - Arbeta med inkomna underlag från lokal verksamhet. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt samt tidigare erfarenhet av arbete med kvalitetsledning och verksamhetsuppföljning. Du ska ha erfarenhet av kvalitetsarbete och uppföljningsarbete. Det krävs även att du har erfarenhet av arbete med kvalitetskontroller. Du bör ha arbetat med nyckeltal eller andra mätmetoder.Erfarenhet av implementation av rutiner är meriterande. Kunskaper om arbetsförmedlingens verksamhet och det arbetsmarknadspolitiska uppdraget. Ha initiativförmåga samt på ett kreativt sätt kunna bidra till att lösa problem i ett helhetsperspektiv. Bra på att lyssna, lösningsfokuserad samt god samarbetsförmåga. Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift. Övrigt Anställningsformen är tills vidare som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Resor kan förekomma. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Ansökan Välkommen med din ansökan[senast[8 september 2009. Du ansöker genom att följa länken[till vår hemsida www.arbetsformedlingen.se eller klicka på knappen 'ansök' nedan.[Bifoga CV och personligt brev i ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 1 september 2009
  • Ansök senast: 8 september 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Kvalitetstekniker

Kvalitetstekniker

26 november 2024

SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024