OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Sigtuna stadsängar bygger vi hållbart för framtiden.
I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
Individ- och familjeomsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning barn, ungdom och missbruk
- Öppenvård för barn, ungdom och missbruk
- Ungdomsmottagning och Familjecentrum
- Tillsyn och tillståndsfrågor
- Ensamkommande flyktingbarn
- Socialjour, barnahus och stödcentrum för unga brottsoffer
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig, som tillsammans med andra professioner ska följa upp, utvärdera och utveckla individ- och familjeomsorgsförvaltningens verksamheter. Arbetsområdet är i huvudsak fokuserat på kvalitet, kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling.
Uppdraget som kvalitetsstrateg innebär att driva, utveckla och utvärdera förvaltningens kvalitetsarbete genom att planera, följa upp och kartlägga processer.
Du arbetar självständigt med att leda flera mindre projekt/utvecklingsuppdrag samtidigt och ingå i olika utvecklingsprojekt. Du tar egna initiativ till förbättring av kvaliteten i verksamheterna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Säkra verksamhetens kvalitet genom brukarenkäter, avtalsuppföljningar, lex sarah-utredningar m.m.
• Vara samordnare för förvaltningens kvalitetsledningssystem.
• Arbeta med målstyrning och uppföljning
• Omvärldsbevakning
• Arbeta förvaltningsövergripande som stöd till chefer
• Ta fram beslutsunderlag och vara föredragande i de politiska organen.
• Löpande uppgifter inom den centrala administrationen.
Kvalitetsstrategen ingår i staben som är en stödfunktion till ledningsgruppen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning samhällskunskap, statskunskap, förvaltning, rättsvetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen.
Det är meriterande om du har kunskap i de lagar som styr verksamheten, likaså kunskap i relevant kvalitetsledningssystem.
Meriterande är också om du har erfarenhet att självständigt driva utvecklings- och kvalitetsarbete, erfarenhet av rapportskrivande, projektledning och arbete med att ta fram och bearbeta statistik. Du bör också ha erfarenhet av arbete från en politisk styrd organisation.
Du bör ha god IT-vana.
Uppgiften kräver analytisk och strategisk förmåga, ett välstrukturerat och organiserat arbetssätt och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Du är självständig, ansvarstagande, flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
Som person är du prestigelös, lyssnande, resultatinriktad, och med en helhetssyn.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Familjehemsenheten Anna Lindsjö
08-592 263 63
Enhetschef Familjehemsenheten Anna Lindsjö
08-591 263 63
Planeringschef Ulrika Mellberg
08-591 260 68
Enhetschef Familjehemsenheten Anna Lindsjö
Förvaltningschef Lena Ludvigsson
08-591 263 52
Enhetschef Paula Wallenius
08-591 267 60
Planeringschef Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Enhetschef Mottagningsenheten Ulrika Mellberg
08-591 268 79
Enhetschef Ungdomsenheten Rihaneh Ostad Gholizadeh
08-591 267 63
Enhetschef Barnenheten Anna-Riikka Törrönen
08-591 263 35