Kvalitetsstrateg

Kvalitetsstrateg

Arbetsbeskrivning

Vår styrka är att Essunga är en av Sveriges minsta kommuner! Vi arbetar på ett okomplicerat sätt över verksamhetsgränser och i nätverk med andra kommuner. Detta ger helhetsperspektiv och hanterbarhet både för medarbetare och kommuninvånare. Förändringar blir synliga i en liten kommun, vilket ger oss som arbetar tillfredställelsen av att se resultat av vårt arbete. Du har stora möjligheter att påverka och våra korta beslutsvägar ger snabba resultat. Vi hälsar dig välkommen till Essunga kommun i hjärtat av Västra Götaland. Centralorten Nossebro är en timmas bilresa från Göteborg och cirka en halvtimma från Alingsås, Vårgårda, Trollhättan och Vänersborg.




Söker du ett nytt spännande uppdrag inom kvalitetsarbete?

Med sikte på vår nya vision att vi år 2040 är minst 10 000 invånare i Essunga kommun, kommer kommunstyrelsens och kommunledningssektorns ansvar för ledning och styrning av kommunen att förtydligas från och med 2021.

Kommunledningssektorns kvalitetsledningsarbete kommer att vara avgörande för hur vi tillsammans når detta mål och vi söker därför en utvecklingsorienterad och drivande kvalitetsstrateg till kommunledningssektorns utvecklingsenhet.

Arbetsuppgifter

Enheten leds av kommundirektören och arbetar bland annat med styrning, samordning och stöd inom målstyrning, digitalisering, processutveckling och kvalitetsledning till kommunens chefer. Du kommer att ingå i olika arbets- och projektgrupper samtidigt som du självständigt arbetar med att samordna och utveckla kvalitetsledningsarbetet. I Essunga kommun tänker vi nytt utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare.

Enheten är inne i en utvecklingsfas med fokus på processutveckling och kvalitativt stöd. Tillsammans med dina kollegor får du stora möjligheter att påverka detta utvecklingsarbete. Som kvalitetsstrateg ska du driva, utveckla, samordna och följa upp kommunens kvalitets- och verksamhetsutvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor och kommunens chefer. Det gör du tillexempel genom att ta fram metodmaterial och genomföra utbildningsinsatser inom kvalitet och styrning. Du kommer också vara en viktig funktion i att stötta kommunens sektorer med rapportering, uppföljning och analys i samband med delårs-och årsbokslut. 

I arbetsuppgifterna ingår att samordna kommunens interna kontrollplan samt arbeta med digital utveckling i olika system exempelvis verktyget Stratsys. Du kommer att använda dig av enkätverktyg där inriktningen är metod, analys och rapportering. Det kommer också att ingå att samordna och hantera övergripande statistik i kommunen.

Kvalifikationer

Du har lämplig akademisk utbildning om minst 3 år inom exempelvis samhällsvetenskap, statsvetenskap, digitalisering eller liknande relevant område eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet/offentlig verksamhet och kunskaper om planering och uppföljning av verksamhet. I din roll är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift för att kunna förmedla ditt budskap på ett tydligt och enkelt sätt.

Det är starkt meriterande om du har mycket goda IT-kunskaper och har erfarenhet av att arbeta med verktyget Stratsys. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av hantering av statistik, förändringsledning eller muntlig föredragning.

För att lyckas i rollen vet vi att dina personliga egenskaper har stor betydelse. Som person är du bekväm i att ha olika roller såsom ansvarig, stöd, specialist, samordnare eller föredragande. Du är ansvarsfull, pedagogisk, systematisk, analytisk, och möter dagligen olika människor och behov med öppet sinne. Du arbetar självständigt, har en god servicekänsla och lätt för att samarbete och gillar att bidra till utveckling av verksamhet och arbetsuppgifter.

Övrigt

Tjänsten är ett föräldravikariat t o m 2022-06-30, med eventuell möjlighet till förlängning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2020
  • Ansök senast: 19 november 2020

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Kvalitetssamordnare

Kvalitetssamordnare

25 november 2024

22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024