Kvalitetsstrateg

Kvalitetsstrateg

Arbetsbeskrivning

Vi är ett kansli som jobbar tätt ihop med stort driv och engagemang.

Hos oss får du en roll med stor påverkan och många möjligheter att göra skillnad för kommunen och dess förvaltningar. Du kommer att jobba på kommunkansliet som hör till kommunledningsförvaltningen, vilket gör att du kommer vara en del av ett större utvecklingsarbete för att stärka och samordna kommunens styrning.

Dina arbetsuppgifter
Som kvalitetsstrateg driver du utvecklingen med planering och uppföljning av kommunens mål- och kvalitetsarbete, samt systemet för den interna kontrollen. Du är en god projektledare då du leder kommunövergripande utvecklingsprojekt tillsammans med representanter från hela kommunen. Tillsammans med ekonomiavdelningen utvecklar du kommunens styrmodell och årshjul för planering och uppföljning och du utvecklar kommunövergripande rutiner och anvisningar i dialog med övriga förvaltningar. Du bidrar till att öka synergierna mellan strategiska målsättningar och verksamhetsmål tillsammans med planeringsavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen.

Inom KS är du ett operativt stöd till förvaltningens chefer och politiker inom planering, uppföljning och intern kontroll. Tillsammans med kollegor och kanslichef utformar du arbetet med avdelningens uppdrag kring kommunövergripande utredningar. Tillsammans med förvaltningens övriga avdelningar bidrar du även till den löpande utvecklingen av förvaltningens processer, som ett led i det systematiska kvalitetsarbetet inom Kommunledningsförvaltningen.

I rollen som kvalitetsstrateg deltar du även i nätverk, hanterar invånarundersökningar och kvalitetsmätningar samt är kommunens kontaktperson för KKiK (kommuners kvalitet i korthet).

Kvalifikationer
Du har:

- Relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet av mål- och kvalitetsstyrning i politiskt styrd organisation
- Erfarenhet av att arbeta med internkontroll
- Förmåga att organisera och strukturera ditt arbete
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg
- En mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera för att uppnå en effektiv planerings- och uppföljningsprocess

Det är en fördel om du har:

- Erfarenhet av att arbeta i kommun
- Erfarenhet av att arbeta i beslutsstödsystem/verksamhetsplaneringssystem
- Erfarenhet av beslutsstödsystem, typ Stratsys

Vi söker dig som
Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetsstyrning och kvalitetsarbete från antingen en politisk styrd organisation eller uppdrag från kommun eller myndighet. Du har god kunskap om kvalitet- och ledningssystem och gillar att utveckla och förbättra processer för att skapa förutsättningar för tydlig och samordnad styrning. För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, ha förmåga att snabbt sätta dig in i nya och komplexa frågeställningar men också vara bra på att bygga relationer och samarbeta.

Som person är du strukturerad och lösningsorienterad. Du är självgående och van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift och har erfarenhet av att skriva fram ärenden inför politiska beslut. Du är en god projektledare som trivs med att samarbeta med andra. Du drivs av bidra till utveckling och att vilja skapa goda resultat tillsammans med andra. Då tjänsten kräver att du är både kan arbeta självständigt och tillsammans med andra kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.



 





Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024