Kvalitetsstrateg

Kvalitetsstrateg

Arbetsbeskrivning

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?
Kvalitets- och upphandlingsenheten är en nybildad enhet från och med 1 jan 2023 och kommer att vara placerad inom kommunens centrala ekonomiavdelning på kommunledningsförvaltningen. Enheten kommer att bestå av tre upphandlare, en inköpskoordinator, två kvalitetsstrateger och en kvalitets- och upphandlingschef.

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsstrateg kommer du att samordna, stödja och utveckla, på kommunövergripande nivå, kommunens målstyrning och systematiska kvalitetsarbete. Du arbetar med övergripande planering och uppföljning och ansvarar för att driva vidareutveckling av vårt kommungemensamma kvalitets- och styrningsarbete.

I uppdraget ingår även internkontroller, nationella jämförelser och statistik.

Som kvalitetsstrateg är ditt uppdrag även att tillsammans med verksamheten samordna, stödja och följa upp Ljungby kommuns fokusområden utifrån kommunfullmäktiges planeringsdirektiv.

Utredningsuppdrag kan förekomma. Arbetet innebär ett nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag.

KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, kvalitet, statsvetenskap eller annan som arbetsgivaren bedömer som lämplig, eller så har du minst 3 års erfarenhet inom motsvarande arbete.

Du ska ha en god kommunikativ förmåga och vara bra på att uttrycka dig både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt. Du bör vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer att hållas vecka 45 och 46.


Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hesselstedt
0372-78 91 31
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Jan Melkersson

Chef kommunikation o IT Peter Wiman
0372 - 78 91 97
Nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Personalchef Anna Hesselstedt

Personalstrateg Eva Trulsson

Näringslivschef Jan Melkersson
0733-739123
Näringslivsutvecklare Maria Johansson

Administrativ chef Anna Andersson

Sammanfattning

Besöksadress

34183 Ljungby
None

Postadress

Olofsgatan 9
Ljungby, 34183

Liknande jobb


12 november 2024

12 november 2024

SCM Coordinator, IM, till Samung

SCM Coordinator, IM, till Samung

12 november 2024