Kvalitetsstrateg med inriktning mot digitalisering.

Kvalitetsstrateg med inriktning mot digitalisering.

Arbetsbeskrivning

Tranemo kommun söker nu ytterligare en kvalitetsstrateg för att stödja kommunens verksamheter för vårt övergripande systematiska kvalitetsarbete. Vi strävar efter att förbättra vår service för dem vi är till för, samtidigt som vi vill effektivisera våra inre processer och arbetssätt. Vårt fokus ligger på att vidareutveckla metoder för ett strukturerat förbättringsarbete med ambitionen att utveckla oss i takt med omvärlden inom området digitalisering.
Vi söker dig som vill ta dig an ett utmanande uppdrag som innebär att du tillsammans med andra leder förändring. För att trivas i rollen har du mod och uthållighet, är duktig på att driva utvecklingsarbete, är prestigelös och är bra på att få människor med dig.


I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsstrateg ska du driva, utveckla, samordna och följa upp kommunens systematiska kvalitets- och utvecklingsarbete. Den person vi söker ska till stor del stödja verksamheterna i arbetet med digital utveckling för att öka kommunens kvalitet och för att kommunen ska bibehålla alternativt förbättra effektiviteten.

Som kvalitetsstrateg med inriktning mot digitalisering är du kommunens systemadministratör för vårt process- och guideverktyg Infocaption. Du arbetar tätt ihop med vår systemansvarige för kvalitetsledningssystemet Stratsys och ansvarar för modulerna Digitaliseringsarbete och Förvaltning av IT samt informationssäkerhet i Stratsys.

Arbetet kommer innebära mycket kontakter med verksamheterna för att stödja dem i deras utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Din formella kompetens är en för tjänsten lämplig akademisk utbildning.
Du ska ha erfarenhet av arbete med digitalisering inom offentlig sektor och ha en bred kompetens inom IT.
Du behöver ha god förmåga att se och kommunicera förändringar i vår omvärld gällande digitaliseringsområdet.
Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Nyckelord i vårt arbete är samverkan, delaktighet och bemötande.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024