Kvalitetsstrateg till Österåkers kommun

Kvalitetsstrateg till Österåkers kommun

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu rekryterar vi en kvalitetsstrateg till avdelningen för kvalitet och hållbarhet som ska leda kommunens strategiska kvalitetsarbete. Avdelningen är ny och kommer att bestå av fem medarbetare med olika kompetenser inom kvalitet och hållbarhet.

Avdelningen kommer att vara placerad i Alceahuset och är organiserad under Kommunstyrelsens förvaltning.

Ditt nya jobb

Som kvalitetsstrateg ska du driva, utveckla, samordna och följa upp kommunens kvalitets- och utvecklingsarbete. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen leder du arbetet med Kvalitetsresan med sikte på Sveriges Kvalitetskommun 2025. Du arbetar kommunövergripande och har du många kontakter med olika verksamheter och funktioner, både internt och externt. Din förmåga att samarbeta, kommunicera, engagera och skapa professionella och goda kontakter är därför en viktig nyckel till framgång.  

I ditt arbete är du strukturerad och resultatorienterad. Du är analytisk, tänker utanför boxen och gillar att hitta lösningar tillsammans med andra.

När vi är på plats sitter vi i kommunhuset (Alecea) som ligger bra till kommunikationsmässigt med en kort promenad till tåg och buss. Kommer du med bil så finns det gott om parkeringsmöjligheter. Du kan även arbeta på distans i den mån arbetet tillåter och du själv trivs med det. 

Din profil

Du har följande kunskaper och erfarenheter: 


• Relevant universitetsutbildning, med fördel inom kvalitetsledning eller liknande.
• Erfarenhet av att driva systematiskt kvalitetsarbete
• Erfarenhet av projektledning
• Goda kunskaper i att ta fram analyser och utredningar utifrån statistik, nyckeltal, rankingar, kvalitetsmätningar
• Formulerar dig väl både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av processledning
• Arbetat med stödsystem som 2c8, Stratsys, Qlikview och enkätverktyg

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Snarast eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

31 mars 2023

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Kvalitetssamordnare

Kvalitetssamordnare

25 november 2024

22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024