Arbetsbeskrivning
HydraSpecma fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en kvalitetstekniker till kontoret i Övik! Har du tidigare administrativ erfarenhet av att arbeta i tillverkande industri? Söker du nya utmaningar? Här får du chansen att utveckla rollen utifrån dina kompetensområden, samtidigt som du blir en del av en marknadsledande produktion med imponerande utveckling!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med HydraSpecma en kvalitetstekniker till kontoret i Örnsköldsvik. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos HydraSpecma.
HydraSpecma har en modern produktionsanläggning och helt nyrenoverat kontor i Örnsköldsvik där de idag är 70 personer och växer för varje år! De har ett omfattande introduktionsprogram så att du på ett tryggt och kvalitetssäkert sätt kommer lära dig de arbetssätt och metoder som krävs i arbetet. Som anställd hos HydraSpecma blir du en del av ett starkt team som utvecklar individen och tar hänsyn till vem du är som person.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och HydraSpecmas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se
Arbetsuppgifter
Som kvalitetstekniker arbetar du i processen gällande avvikelser, reklamationer och felkällor kopplat till kvalitetsarbetet. Genom att både stödja verksamhetens funktioner inom området men också att vara delaktig i utvecklingsprojekt arbetar du proaktivt med kvalitet för att utveckla verksamheten. Internt stödjer du samtliga funktioner samt stöttar produktionen i kvalitets-och processfrågor. Exempel på arbetsuppgifter:
• Skapa, implementera och uppdatera rutiner för att förebygga uppkomsten av avvikelser
• Registrera kund- och leverantörsreklamationer samt säkerställa åtgärd
• Hantera interna avvikelser och eliminera felkällor
• Driva projekt gällande kvalitetsförbättringar, FMEA och utfallsprov
• Genomföra audit hos underleverantörer
• Utveckla företagets processer och utbilda internt inom rapportering och uppföljning
• Medverka i revision av interna processer och underleverantörer
Vi söker dig som
har tidigare erfarenhet av att jobba administrativt i en teknisk miljö. Kanske har du tidigare arbetat med avvikelsehantering, reklamationer eller på annat sätt stöttat verksamheten i kvalitetsfrågor och trivs i en roll där du jobbar tvärfunktionellt och samarbetar med flera olika delar av produktionen. Har du erfarenhet av kvalitetsledningssystem, internrevision eller 8D-rapportering är detta starkt meriterande.
Som person är du en resultatdriven lagspelare med ett stort intresse för tekniken och verksamhetens produkt. Du är kommunikativ, ifrågasättande, analytisk och prestigelös i ditt samarbete med andra människor och arbetar på ett strukturerat och organiserat sätt.
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örnsköldsvik
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen
#kvalitet #produktion #administration #handläggning
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner