OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetstekniker kommer du att arbeta på Kvalitetsavdelningen ihop med 10 medarbetare och inledningsvis kommer du få möjlighet till introduktion för att bli trygg i din roll och i dina arbetsuppgifter.
Rollen som kvalitetstekniker innebär arbete med utfallsprov, avvikelsehantering, mätningskontroller så du kommer att arbeta med följande:
• Mätning av enklare utfallsprov. Utbildning kommer ges i mätteknik av enklare mätdon, handmått, skjutmått, projektorer och andra verktyg
• Kontroller av inkommande detaljer så som mätning av skruvar, muttrar och annan detaljvara
• Hjälpa till att ta ut detaljer från lager och kontrollmäta vid reklamation
• Kunna bistå (uppdatera data/mätningar) vid reklamationsutredningar
Du ges möjlighet att utvecklas både i en spännande roll och i ett spännande företag. Du kommer erbjudas interna utbildningar inom mätteknik, affärssystemet Jeeves samt lagersystemet WMS.
Tjänsten är en heltidstjänst på fram till sista september med goda möjligheter till förlängning.
Om företaget
Vår kund är ett stort tradingbolag med kunder världen över. Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.
Din profil
Skallkrav:
- Lägst gymnasienivå
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God datavana i Microsoft Office
Meriterande:
- Utbildning inom produktionsteknik/kvalité
- Tidigare arbetslivserfarenhet från mätteknik eller kvalitetsarbete
- Erfarenhet av mätdon såsom skjutmått, mikrometer
- Kunskap i ritningsläsning
Personlighet:
Vi söker dig som är en självgående, driven och noggrann person som känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, har förmågan att se helheter samt har ett stort tekniskt intresse.
Du värdesätter kollegor och teamwork samtidigt som du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: Omgående eller senast i maj
Omfattning: Heltid, fram till sista september med goda möjligheter till förlängning
Placering: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!