Kvalitetstekniker till Nolato Lövepac

Kvalitetstekniker till Nolato Lövepac

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av och brinner för kvalitetsarbete? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Om oss
Nolato Lövepac AB har varit en del av Nolato-gruppen sedan 1986 och är en del av affärsområdet Industrial Solutions. Företaget utvecklar och tillverkar packningar, tätningar och tejplösningar till kunder inom fordonsindustrin och andra utvalda industrisektorer och man är lika mycket en innovativ idé- och utvecklingspartner som en effektiv produktleverantör. Nolato Lövepac har ca 65 anställda fördelat på avdelningarna produktion, teknik, försäljning och ekonomi/HR.


Nolato Lövepac befinner sig i ett expansivt skede med många nya affärer på väg in och just nu söker vi därför en kvalitetstekniker.

Vad vi erbjuder:
Nolatos roll med ansvarsfullt företagande återspeglar sig också i arbetsgivarpolitiken. Inom Nolato får du möjligheten att utvecklas i din professionella roll och många har haft framgångsrika karriärer inom företaget. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor inom koncernen. Kulturen präglas av hållbarhet och att vara jordnära. Vi ser människan som ges möjlighet att utvecklas och har en väl genomtänkt värdegrund.
 
Om tjänsten:  

I arbetet ingår utförande av uppgifter i kvalitetsprocesser såsom ändringshantering, avvikelsearbete, kundreklamationshantering, kontinuerligt förbättringsarbete, framtagande av dokumentation samt skapa utbildningsmaterial och utbilda medarbetare i verksamhetsprocesser och rutiner.


I denna tjänst är det speciellt fokus på kvalitetssäkring mot Fordonsindustrin, korrigerande åtgärder mot identifierad rotorsak för att kontinuerligt utveckla företagets processer är en vanlig dag på jobbet. Arbetsuppgifterna innefattar även vidareutveckling av våra verksamhetsprocesser samt att leda interna och externa revisioner från både kund och certifieringsorgan. I tjänsten förekommer det till viss del internationella resor då kunderna till hög grad är globala företag.


Vem är du?

Personliga egenskaper vi söker är att du är du positiv, framåt och initiativtagande. Ledorden utvecklingsbenägen, ansvarstagande,  strukturerad, effektiv och  flexibel stämmer väl in på dig. Du arbetar i ett tvärfunktionellt team tillsammans med teknik, produktion, logistik, inköp och marknad i en verksamhet som främjar teamarbete som en del av vår LEAN-kultur, vilket innebär att god samarbetsförmåga är en viktig egenskap i tjänsten.
 
Kompetens:
 
· Kan kommunicera med samtliga kunder och leverantörer på svenska och engelska i tal och skrift.
·Har adekvat utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.
·Kan använda och arbeta i Windows (Office-paketet) samt i MPS-system IFS application eller liknade affärssystem, och i leverantörer och kunders kommunikationskanaler.
·Goda kunskaper i IATF 16949 är meriterande
·Goda kunskaper i VDA 6.3 är meriterande

Mer information

För mer information, kontakta rekryteringskonsult Louise Edenklint (louise.edenklint@asb-executive.se), 0702 - 87 12 55.

Ansök senast den 2022-11-27.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024