OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö.
I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget.
SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle.
Jobbeskrivning
Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt?
Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar.
Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt?
Nu söker vi en drivande och engagerad kvalitetsutvecklare.
Här kommer du att arbeta
Avdelningen för Säkerhet, kvalitet och miljö är en stabsfunktion till vd med uppgift att stödja, utveckla och följa upp SKB:s säkerhets-, kvalitets- och miljöarbete. Avdelningen består av fyra enheter där du som kvalitetsutvecklare kommer att arbeta på enheten Kvalitet. Avdelningen finns representerad på alla våra tre stationeringsorter (Östhammar, Solna och Oskarshamn).
Enheten för kvalitet har bland annat i uppgift att styra och utveckla SKB:s ledningssystem samt hantera företagets ISO-certifikat, ansvara för genomförande av interna revisioner, samt tillse lämpliga arbetssätt för erfarenhetsåterföring och förbättringsarbete för SKB.
Vad du kommer att göra
Du kommer att bidra till att utveckla verksamheten med fokus på ett säkert, effektivt, ändamålsenligt och användarvänligt ledningssystem som uppfyller interna och externa krav och förväntningar och som är en naturlig och självklar del i verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
planera, genomföra och följa upp interna revisioner samt utgöra kontakt för hantering av SKB:s ISO-certifikat
inneha rollen som revisionsledare
stödja verksamheten i användandet av förbättringsverktyg samt identifiera och följa nyckeltal för mätning av produktivitet
stödja verksamheten i att identifiera de arbetssätt verksamheten behöver tillämpa för att utföra sina uppgifter
samla, synliggöra och förenkla prioritering av förbättringsarbete genom framtagning och tillämpning av trendanalyser tillsammans med verksamheten
tillhandahålla och genomföra utbildningar definierade inom kvalifikationerna för kvalitet och förbättringsarbete/erfarenhetsåterföring
Kravspecifikation
Vem är du?
På grund av befattningens betydelse är dina personliga egenskaper viktigare än formella kvalifikationer, men för att lyckas i rollen tror vi att du har:
relevant universitetsutbildning exempelvis inom naturvetenskap, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
erfarenhet av internrevisionsverksamhet
kunskaper i ISO-standarder för kvalitet, arbetsmiljö och miljö
erfarenhet inom förändringsledning
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
erfarenhet av arbete med ledningssystem och kvalitetsfrågor
körkort B är ett krav.
Personliga egenskaper:
Du har en välutvecklad kommunikativ förmåga där du lyssnar in och anpassar din kommunikation till olika målgrupper. Du har förmågan att via kommunikation skapa målbild av önskat läge där du även har mod att utmana nuläge och skapa förståelse och engagemang för kvalitetsutveckling och förbättringsarbete. Tillsammans med ditt strategiska synsätt beaktas långsiktiga konsekvenser och betydelser i ditt arbete. För att lyckas i rollen behöver du även ha lätt för att bygga relationer, vara kreativ, ha god initiativförmåga och ett resultatorienterat förhållningssätt.
Ytterligare information
Varför ska du arbeta hos oss?
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande organisation med många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter.
Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation.
Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.
Det här är vi, dina framtida arbetskamrater
På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet.
Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer.
På vår webbplats finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig.
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Christina Mattsén, 070-203 42 18
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Evelyn Fjellsdotter, 073-088 20 37.
Fackliga företrädare är för Saco-SKB Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Carina Gottfridsson, 0491-76 32 30 och för Ledarna Per Carlsson 070-325 09 15.
Placeringsort: Solna, Oskarshamn eller Östhammar.
Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Välkommen med din ansökan senast den 6 december. Urval sker efter sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!