OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i teamet som arbetar med kvalitetsarbete i den kommunala hälso- och sjukvården? Hos oss får du ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som kvalitetsutvecklare kommer du att arbeta i nära samarbete med medicinskt ansvariga och andra övergripande hälso-och sjukvårdsfunktioner och vara en viktig del i förvaltningens kvalitetsarbete. Du ansvarar för att arbeta strategiskt med hälso-och sjukvårdprocesser nära verksamheterna inom förvaltningen för vård och omsorg. Du kommer även att utifrån de organisatoriska behov, förutsättningar och utmaningar som identifierats konkretisera aktiviteter och ge ett verksamhetsnära stöd i utvecklingsarbetet. Allt kvalitetsarbete behöver inkludera omställning till en ”god och nära vård”, vilket bland annat innebär en mer personcentrerad hälso-och sjukvård utifrån individens behov.
Inledningsvis kommer tjänsten vara en projektanställning i ett år. Inom denna tid kan det långsiktiga behovet utredas och eventuellt förlängas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• stödja verksamheterna att förbättra hälso-och sjukvårdsprocesserna utifrån identifierade behov
• tillsammans med medicinskt ansvariga och verksamheterna, se över behov av kompetenshöjning samt utveckla och rikta utbildningsinsatser
• stödja verksamheten i utredningsarbetet av hälso- och sjukvårdsavvikelser
• delta i samverkan med interna och externa aktörer i syfte att säkerställa fungerande strukturer för vården av äldre i kommunen
Kompetenskrav
• Legitimerad sjuksköterska
• erfarenhet av arbete som sjuksköterska
För att passa för uppdraget behöver du vara en utåtriktad person som har lätt för att skapa kontakt med olika aktörer såväl internt som externt. Du är initiativrik och har förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete utifrån ett helhetsperspektiv. Du är analytisk och noggrann och anpassar utredningar så att teoretiska perspektiv och resonemang kan omsättas i praktisk handling. Du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling
• erfarenhet av förändringsledning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Örebro kommuns vård- och omsorg utgör idag en förvaltning som svarar mot två driftsnämnder, Vårdboendenämnden och Hemvårdsnämnden. Vård- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge stöd, service och omvårdnad till äldre. Det kan exempelvis ske via ett av kommunens äldreboenden, i personens eget hem eller på ett korttidsboende. Förvaltningen leds av en förvaltningschef tillsammans med verksamhetschefer från respektive nämndområde.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 april.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67