OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221081
Välkommen till myndighetsavdelningen på Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Du hittar oss i nyrenoverade lokaler, mitt i centrala Malmö på Storgatan 20 med utsikt över gågatan och nära till allt vad staden har att erbjuda. I närheten finns det goda kollektiva förbindelser, butiker, restauranger och mataffärer. Vi tycker det är viktigt med balans mellan arbete och privatliv och våra förmåner omfattar bland annat möjlighet till visst hemarbete, flextid och friskvårdsbidrag.
Vi söker nu en kvalitetsutvecklare inom hälso- och sjukvård till enheten som har i uppdrag att genom god samverkan säkerställa en trygg och säker utskrivning från slutenvården samt planering inför hemgång från korttidsboende. I dagligt tal kallar vi oss SVU, en förkortning av samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård.
Enheten SVU/korttid består av cirka 80 medarbetare uppdelat i tre sektioner med tvärprofessionella team innefattande biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/ sjukgymnaster och assistent. Professionerna i teamet beslutar utifrån sina uppdrag om behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Arbetsuppgifter
Som kvalitetsutvecklare får du vara del av och driva den spännande omställningen till en god och nära vård som påverkar hela förvaltningen.
Du ansvarar för att driva såväl strategiska som operativa frågor och arbetar nära chefer och medarbetare för att stötta och fånga upp idéer och förbättringsområden för att kunna stödja enheten att nå dess mål.
I rollen ingår det bland annat att utarbeta förslag, granska och sammanställa underlag inför beslut samt bistå ledningsgruppen i analysarbete. En viktig del i uppdraget är även att delta i arbetsgrupper och samverksansforum inom avdelningen, förvaltningen och med externa samverkanspartners. I rollen kan även ingå att skriva remisser, rutiner samt olika andra administrativa uppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• Är legitimerad sjuksköterska.
• Har bred erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård, dess struktur och organisation.
• Har erfarenhet av utskrivningsprocessen mellan slutenvård och kommun.
Meriterande
• Har flerårig erfarenhet av kliniskt sjuksköterskearbete inom kommunal hemsjukvård.
• Har erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsutveckling och utveckling av riktlinjer.
• Har erfarenhet av att självständigt driva projekt och skriva rapporter.
• God digital kompetens och erfarenhet av att arbeta med IT-verktyg och system.
Uppdraget kräver förmågan att ha ett helikopterperspektiv, stor förståelse för komplexa samband och ett pedagogiskt och kommunikativt arbetssätt. I det ingår förmågan att uttrycka sig på svenska i såväl tal som i skrift. Du har lätt att lära och analyserar den data du samlar för att få ett ordentligt beslutsunderlag.
Förutom flexibilitet och att snabbt kunna ställa om efter förändrade förutsättningar krävs också förmåga till samarbete med olika funktioner både inom och utanför organisationen. Du kan snabbt fatta beslut och tar ansvar för dina handlingar, är målfokuserad och håller dig informerad om omvärldstrender. Du har förmågan att arbeta effektivt under press och levererar resultat.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen består av drygt 200 medarbetare och är organiserad i tre enheter. I varje enhet finns en ledningsgrupp bestående av enhetschef, sektionschefer och stödfunktioner. Utöver SVU/korrtid är det enheten för ordinärt boende där biståndshandläggare ansvarar för utredning, bedömning och beslut av hemtjänstinsatser för brukare inom det ordinära boendet. Samt enheten avgifter, boende och förmedling där assistenter, avgiftsadministratörer, sekreterare och biståndshandläggare arbetar mot brukare som blivit beviljat särskilt boende eller som redan bor på särskilt boende. Enheten ansvarar även för förmedling som koordinerar korttidsplatser och växelvårdsplatser, samt stödjer hela avdelningen både administrativt och kompetensutvecklande.
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad t.om. 2023-12-31 med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98