Arbetsbeskrivning
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra omsorgstagare får ett gott stöd från hemtjänsten? Är du en engagerad person som har stor erfarenhet av att utveckla och driva arbetet med bemanningsprocessen? Då är detta tjänsten för dig!
Nu har du chansen att söka tjänsten som kvalitetsutvecklare med inriktning bemanningscontroller till stadsområdena Hemtjänst Sydväst och Hisingen. Din befattning är direkt underställd verksamhetschef. Uppdraget innebär att stödja verksamheten i bemanningsprocessen samt att förse verksamhetschef med underlag med fokus på kvalitativ hållbar bemanning utifrån verksamhetens samlade behov.
Hemtjänsten har två tydliga fokus; kvalitativ bemanningsprocess och ökad måluppfyllelsen i särskilt prioriterade uppdrag. Målet för 2025 är att implementera fast omsorgskontakt samt öka kontinuiteten.
I ditt uppdrag ingår att kvalitetssäkra bemannings- och schemafrågor, genomföra genomlysningar tillsammans med andra viktiga funktioner och chefer. Du kompetensförsörjer chefer och andra viktiga funktioner samt förser ledningsgrupper med underlag. Du introducerar chefer och administratörer med planerarinriktning i schemasystem och bemanningsprocessen.
I ditt uppdrag ingår att vara ett stöd vid prognosarbete och verksamhetens schemaprocess. Du tar fram, analyserar och redovisar nyckeltal samt kontrollerar lagar och avtal. Du är kontaktperson i bemanningsfrågor samt deltar på ledningsgruppsmöten och för dialog om bemanningsprocessen.
Du driver på uppdraget genom att leda, samordna och delta i arbetsgrupper. Arbetet genomförs i nära samarbete och samverkan med berörda chefer samt andra stödfunktioner inom verksamhetsområdena, inom avdelningen och förvaltningen. Uppdraget kan komma att utvecklas och förändras utifrån verksamhetens behov.
KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning gärna med inriktning mot HR, ekonomi eller offentlig förvaltning.
• Du ska ha erfarenhet av personalekonomi och bemanningsprocessen, inklusive schema-, personalfrågor, gärna inom offentlig sektor. Erfarenhet av både kort- och långsiktig bemanningsplanering är också viktig.
• Du har gedigen erfarenhet av administration, bemanningsprocessen och schemaläggning för verksamheter med dygnet-runt-bemanning. Det är viktigt att du har en god förståelse och helhetssyn för personallogistik samt arbetsrättsliga lagar och avtal kopplade till området.
• För rollen krävs att du är en erfaren användare av Excel och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller tidigare har jobbat med TimeCare. Även erfarenhet av projektledning och av att genomföra förändringsarbete i processer ses som en fördel.
Personliga kompetenser:
• Du är en kommunikativ person som uttrycker dig tydligt både muntligt och skriftligt. Du har en förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation för att säkerställa att ditt budskap når fram.
• Du är mål- och resultatorienterad och trivs med att arbeta mot tydliga mål. Genom att omvandla mål till konkreta handlingar och anpassa dig till förändrade förutsättningar ser du till att leverera resultat. Du har också förmågan att följa upp och rapportera måluppfyllelse.
• Med en hög grad av självständighet tar du ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt. Du fattar egna beslut inom ramen för ditt uppdrag och arbetar obehindrat utan att vara beroende av andra.
• Du är dessutom strukturerad i ditt arbete. Genom att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt säkerställer du att dina uppgifter slutförs i tid och med kvalitet.
Intervjuer kommer genomföras från 10 januari 2025.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga endast CV och eventuella intyg. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling.
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon
Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.
I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.