OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra omsorgstagare får ett gott stöd från hemtjänsten? Är du en engagerad person som har stor erfarenhet av att utveckla och driva arbetet med bemanningsprocessen? Då är detta tjänsten för dig!
Nu har du chansen att söka en ny tjänst som kvalitetsutvecklare med inriktning bemanningscontrollerfunktion till Hemtjänst Nordost och Hemtjänst Natt och Larm. Din befattning är direkt underställd verksamhetschef. Bemanningscontrollerfunktionen innebär att stödja enhetschefer i bemanningsplanering samt att förse verksamhetschef med underlag för styrning av verksamheten utifrån att säkra budget i balans och effektiv användning av personalresurser.
Bemanningscontrollerfunktionen har två tydliga fokus, effektiv resurshantering i verksamheten och budget i balans. Du kvalitetssäkrar bemannings- och schemafrågor. Du styr processen genom att utbilda chefer och förser ledningsgrupper med relevant statistik. Du introducerar chefer och Time-Care ansvariga planerare i schemasystem och bemanningsprocessen kopplat till budget. I ditt uppdrag ingår att vara ett stöd vid implementering av verktyg så som Prognos, Time-Care, där budget i timmar är ett verktyg. Inom ramen för ditt uppdrag kommer du ta fram, analysera och redovisa nyckeltal samt kontrollera att lagar och avtal kopplat till bemanningsprocessen följs. I rollen ingår att vara kontaktperson i bemanningsfrågor samt delta på ledningsgruppsmöten och föra dialog om bemanningsprocessen.
Du driver på uppdraget genom att leda, samordna och delta i arbetsgrupper. Arbetet genomförs i nära samarbete och samverkan med berörda chefer samt andra stödfunktioner inom verksamhetsområdena, inom avdelningen och förvaltningen. Uppdraget kan komma att utvecklas och förändras utifrån verksamhetens behov och titeln att komma att ändras.
Intervjuer kommer att bokas in löpande så vänta inte med din ansökan. Sök nu!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning gärna med inriktning mot HR, ekonomi eller offentlig förvaltning. Du har erfarenhet från personalekonomi och bemanningsplanering som innefattar schema-, personal- och bemanningsarbete samt personalekonomi, gärna inom offentlig sektor. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med TimeCare. Har du erfarenhet av planering och uppföljning av hemtjänsten är det meriterande. Har du erfarenhet av projektledning och/eller av att genomföra förändringar av processer är det meriterande.
Du har gedigen erfarenhet av administration/bemanningsplanering/schemaläggning för verksamheter med schemalagd dygnet-runt bemanning, då det är viktigt att du har god förståelse och en helhetssyn för personallogistik och dess arbetsträttsliga lagar och avtal.
För rollen krävs att du är en van användare av Excel samt har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Vi söker dig som är strukturerad och systematisk i ditt arbete. Du har förmåga att se samband utifrån komplex information och du har en god analytisk förmåga. För att lyckas i rollen som kvalitetsutvecklare med inriktning bemanningscontrollerfunktion behöver du vara van att driva processer självständigt. Du är förtroendeingivande och kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Som person är du drivande och lösningsfokuserad i ditt arbete samt har förmågan att skapa och underhålla relationer.
Vi ser fram emot din ansökan!
I den här rekryteringen kommer vi inte att ta hänsyn till personligt brev. Du kommer istället att få svara på enkätfrågor där du får möjlighet att berätta om vad du kan erbjuda.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.