OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlskoga har ett starkt driv framåt och det händer mycket spännande just nu. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. En arbetsplats som har modet att testa nya vägval – ibland med stora kliv, ibland med små vardagliga steg. Här får du möjlighet att utvecklas i din roll samtidigt som du är med och utvecklar våra tjänster för de som lever, verkar och bor här behöver det. Var med och skapa plats – för livet här!
I tjänsten som kvalitetsutvecklare arbetar du centralt i organisationen övergripande med olika former av kvalitetsutveckling. Du tillhör Kvalitets- och projektenheten som leds av kommunens kvalitetschef.
Vi medarbetare inom enheten stöttar och kompletterar varandra så att vi tillsammans täcker in ett stort kompetensområde. Vi har ett öppet klimat med högt i tak där alla frågor är välkomna. Vi värdesätter varandra högt, har roligt på jobbet och skrattar ofta tillsammans!
För oss är det viktigt att du hittar balans mellan arbetsliv och vardag. Vi tror på frihet under ansvar där du har möjlighet att påverka din arbetstid och planera upplägget på ditt arbete.
Din arbetsplats blir kommunstyrelsens ledningskontor som ligger mitt i centrala Karlskoga med fantastisk sjöutsikt!
Kvalitets- och projektenhetens uppdrag är att stötta och hjälpa kommunens olika verksamheter i att utveckla kvaliteten på sina tjänster och vi behöver därmed ha kompetens inom alltifrån statistik och analys till tjänstedesign, innovation och projekt- och förändringsledning. Självklart är vår utgångspunkt att vi ska vara så digitala som möjligt för att både förenkla servicen för medborgare och att utöka möjligheten att utföra ärenden oavsett tid på dygnet.
För oss betyder kvalitet att alla våra tjänster och produkter främst skapar värde för dem vi är till för och att arbetet utförs med de mest effektiva metoderna som innebär en optimal användning av resurser.
I en tid där omvärlden och samhället utvecklas allt snabbare, där människorna ställer allt högre krav på kvalitet, tillgänglighet och omedelbarhet måste vi kontinuerligt utveckla de kommunala tjänsterna och sätta invånarens behov i centrum. För att kunna motsvara de ständigt ökade kraven hos kommuninvånarna måste vi jobba både effektivare och smartare. Processer måste optimeras, digitaliseras och automatiseras så långt det är möjligt så att värde skapas för dem vi är till för. För att lyckas med det måste vi vara innovativa, modiga och våga testa nya sätt. Vi tror att användardriven innovation är rätt väg framåt, att invånarnas behov alltid ska komma först, och att vi skapar de bästa lösningarna tillsammans.
ARBETSUPPGIFTER
Kvalitetsarbete i alla olika former med fokus på innovation, tjänstedesign, digitalisering och förändringsledning.
Arbetsuppgifterna består framför allt av:
• Systematisk uppföljning och utvärdering
• Statistikinsamling
• Analys av resultat
• Identifiera utvecklingsbehov utifrån invånarnas behov
• Utveckla lösningar tillsammans med användare, internt och externt
• Leda förändringsarbete
• Kartlägga processer
• Förvalta It-system
• Utforma och hålla i utbildningar
• Omvärldsbevaka och följa utvecklingen av relevanta områden kopplade till uppdraget
• Bidra till att ständigt utveckla kvalitet med kundfokus
Därutöver har du möjlighet att själv påverka innehållet i ditt uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och utveckla och förbättra Karlskoga kommun för dem vi är till för. Vi ser att du är innovativ och nytänkande, gillar att utmana traditionella normer arbetssätt och hitta nya lösningar för att skapa förändringskraft. Du ser värdet i att sätta Karlskogabornas behov i fokus och tillsammans med invånarna utforma lösningar som skapar nytta. Du har ett stort intresse för digitalisering och ser det som en självklar del i verksamhetsutveckling.
Vidare ser vi att du är målinriktad, driven och självständig med god förmåga att driva ditt arbete framåt och nå efterfrågade leveranser. Att strukturera, planera och prioritera ditt arbete är en grundläggande princip. Du gillar ordning och reda. Du har lätt att samarbeta med andra och har mycket goda kunskaper i att kommunicera med olika typer av målgrupper.
Du har:
• akademisk examen som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten och dokumenterad erfarenhet av de efterfrågade kompetenserna
• goda kunskaper i kvalificerat kvalitetsarbete och är väl förtrogen med att arbeta med analys och uppföljning
• hög digital mognad och vana att arbeta med digitala system
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Meriterande är:
• erfarenhet av att leda och driva processer
• erfarenhet i att kartlägga och utveckla processer
• erfarenhet av att arbeta med tjänstedesign och/eller innovation
• utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta med någon form av kvalitetsmodell
• grundläggande kunskaper i statistik
• erfarenhet av att förvalta It-system
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.