OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker en kvalitetsutvecklare till äldreomsorg och LSS.
Omsorgsförvaltningen består av tre avdelningar som innefattar individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, hälso-och sjukvård, hemtjänst samt utförarorganisation LSS, boendestöd och socialpsykiatri. I förvaltningen arbetar ca 800 personer.
Idag finns det en övergripande kvalitétsutvecklare i omsorgsförvaltningen men då äldreomsorgen växer så ser vi idag ett stort behov av ytterligare en kvalitétsutvecklare för att stötta upp i dokumentation, utbildningar, statsbidrag, rutiner, implementeringar och kvalitétsutveckling.
Arbetsuppgifter:
Som kvalitétsutvecklare hos omsorgsförvaltningen får du en bred tjänst där du är en del navet i förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete.
Du är en strategisk resurs för ledning, styrning och uppföljning i en förvaltning som håller kvalitets- och utvecklingsfrågorna högt på agendan.
Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med en kvalitétsutvecklare och tre avdelningschefer som leds av förvaltningschef.
Du arbetar även kommunövergripande i vissa strategiska frågor.
I din roll ska du även arbeta med ledningssystemet enligt SOSFS 2011:9.
Du ska tycka om att ha många bollar i luften och ska vara motor i kvalitetsarbetet på såväl strategisk som operativ nivå.
Du behöver ha ett coachande förhållningssätt.
Du ska kunna stötta cheferna i att implementeringar sker i alla verksamhetsdelar och följer upp kvalitetsarbetet på en övergripande nivå.
Du behöver kunna arbeta proaktivt och strukturerat.
Du omvärldsbevakar, analyserar och sammanställer kvalitetsrapporter och föredrar inför omsorgsnämnden.
Du arbetar nära andra som arbetar med kvalitetsfrågor, bland annat medicinsk ansvarig sjuksköterska och avdelningschefer.
Du rapporterar direkt till förvaltningschef.
Hos oss får du flextid och friskvård till subventionerat pris, fritt bad och motionskort samt möjlighet att semesterväxla.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen som exempelvis socionom, samhällsvetare eller annan likvärdig utbildning.
Du har god kännedom om direktiven i Socialstyrelsens författningssamling enligt 2011:9 och har arbetat med kvalitetsfrågor i offentlig verksamhet, gärna inom individ- och familjeomsorg eller motsvarande myndighetsutövande verksamhet. Äldreomsorg och LSS. Det kan också vara erfarenhet av andra verksamhetsområden t ex kvalitetsarbeten, projektuppdrag mm.
Du har vitsordat god förmåga till samarbete och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har ett analytiskt förhållningssätt och initierar utvecklingsarbete.
Du är framåt och driver frågor utifrån din roll.
Du gillar att arbeta självständigt men också i team.
Du bör ha erfarenhet av att leda projekt.
Du är proaktiv och har ett coachande förhållningssätt och har lätt att få med dig andra på tåget.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.
Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
Välkommen med din ansökan!