OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.
Vi söker dig som vill arbeta med kvalitetssäkring, utveckling och med ett stort fokus på det förebyggande arbetet. Kvalitet och HR är två avdelningar som arbetar tätt tillsammans och mycket av arbetet ”går in i varandra”. Så en viktig del i uppdraget är att vara HR-avdelningen behjälplig i vissa administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med 3 andra kollegor som ansvarar för Särnmarks personal- och kvalitetsfrågor. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra kundansvariga, kunder, anhöriga, personliga assistenter och övriga stödfunktioner i verksamheten. För att trivas i rollen behöver du med andra ord ha fallenhet för att bygga relationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Ge stöd åt verksamheten i kvalitetsfrågor samt vara behjälplig med HR-administration
-Agera som kundombudsman
-Uppföljning av dokumentation
-Hantera kundavslutssamtal
-Delaktig i upprättandet av hållbarhetsrapport, kvalitetsberättelse, kvalitetscertifiering och ISO-certifiering
-Ansvara för kundundersökning
-Hantera inkomna avvikelser
-Skapa/uppdatera avdelningens rutiner och processer
-Utveckla och förvalta vårt arbete med att attrahera, kompetensutveckla och behålla medarbetare
För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta strukturerat och målinriktat. Du får saker och ting genomförda utifrån satta tidsramar och har stor förmåga att på ett pedagogiskt och professionellt sätt förmedla din kunskap till kollegorna. Det krävs att du arbetar systematiskt och har talang för att analysera och dra slutsatser av material som du samlat in. Du som söker ska vara bekväm med att arbeta både koncernövergripande och operativt. Vi tycker det är roligt när det är högt och lågt!
Du är socionom eller har annan relevant högskoleexamen. Det är meriterande om du har kompetens att arbeta inom omsorg kopplat till systematiskt kvalitetsarbete utifrån ett kunskapsbaserat och kundfokuserat arbetssätt. Du har en kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att samarbeta. Har du dessutom en positiv inställning så kommer du att trivas hos oss.
Vi erbjuder dig
Du erbjuds en bred och självständig roll med möjlighet att få påverka dina arbetsuppgifter och där du hela tiden kopplar kvalitets- och HR frågor till verksamheten på ett naturligt sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd har du möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar i veckan. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning.
Vill du veta mer? Tveka inte att skicka din ansökan med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor gällande rekryteringen eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74