OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Sjukvård
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.
Är du sjuksköterska, paramedicinare eller har annan legitimerad hälso- och sjukvårdsutbildning kombinerat med ett stort engagemang för att bidra med utveckling i verksamheten du arbetar i? Då ska du söka dig till oss.
Vi söker en medarbetare som med driv, nyfikenhet och analytisk förmåga coachar chefer och stödjer verksamheter med att på kort och lång sikt arbeta med ständiga förbättringar och riktade utvecklingsarbeten.
Som Kvalitetsutvecklare är du en del av kvalitetsfunktion i Aleris i Sverige i ett team med andra kvalitetsutvecklare och kommer att arbeta nära andra stödfunktioner och delar av Aleris verksamheter. Arbetet är mångfacetterat och du har många kontaktytor, vilket ställer krav på god social och kommunikativ förmåga.
Viktiga delar i rollen är att
• agera händelseanalysledare och tillsammans med verksamhetsansvariga sätta ihop och leda ett analysteam. Du är även ett stöd för verksamhetschefer vid patientärenden till IVO och Patientnämnden samt vid uppföljning av föreslagna åtgärder i händelseanalyser.
• planera och genomföra interna revisioner, upprätta rapporter, redovisar resultat till verksamhetens ledning och i berörda fall affärsområdesledning. Aleris har ledningssystem inom kvalitet , miljö och arbetsmiljö och är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet) och ISO 14001 (miljö).
• Kvalitetsfunktionen arbetar också nära HR organisationen med Aleris Kompetens (Grade) där interna utbildningar byggs /externa utbildningar paketeras. VI söker även en medarbetare som med sin kliniska kompetens kan bidra med innehållet i Aleris utbildningskatalog.
• Bred systemförståelse och nyfikenhet. I rollen ingår även att ge stöd i metodik, och utbilda användare inom de systembaserade verktyg som ledningssystemet är beroende av exempelvis för dokumenthantering, processkartläggning, avvikelsehantering, enkätverktyg, lagbevakning och kemikaliehantering. En hel del arbetsuppgifter är av administrativ karaktär. Det är meriterande med administrativa kunskaper inom system för dokumenthantering, kemikaliehantering, styr- och uppföljningssystem mm (Centuri, iChemistry, Stratsys eller motsvarande).
Dina personliga egenskaper är viktiga i den här tjänsten men erfarenhet av att genomföra händelseanalyser är viktigt för rollen. Du kommer att erbjudas intern kompetensutveckling inom interna revisioner och systemverktyg som verksamheterna använder där vi gemensamt identifierar just dina utbildningsbehov.
Vad erbjuder vi?
• En anpassad introduktion med uppföljning
• En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
• Fina förmåner i form av bla friskvårdsbidrag och fri sjukvård
• God arbetsmiljö med korta beslutsvägar och fokus på att rätt förutsättningar finns
Vi söker dig som
• har legitimerad hälso-sjukvårdsutbildning alternativt högskoleingenjör (krav)
• har dokumenterad utbildning och/eller längre praktisk erfarenhet inom Händelseanalys 3 hp. (krav, beskriv kort i din ansökan hur du har arbetat med detta)
• har dokumenterad utbildning och/eller längre praktisk erfarenhet inom intern revision gärna enligt ISO 9001, 14001. (krav, beskriv kort i din ansökan hur du har arbetat med detta)
• har ledarskaps- och/eller projektledarerfarenhet (krav)
• är flexibel, strukturerad och problemlösande med analytisk förmåga samt utvecklingsorienterad - "där andra ser en utmaning ser jag en möjlighet"
• gärna har körkort B då resor förekommer i tjänsten även om kollektiva färdmedel också kan nyttjas
• har god kännedom om hälso- & sjukvårdens lagstiftning, organisation, uppdrag
• Har god kännedom om kvalitetsledningssystem och systematiskt arbetssätt utifrån PDCA (plan-do-check-act)
• har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning om 6 månader
• Omfattning: Heltid, 40-timmars vecka
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
Vi tillämpar bakgrundskontroller vid våra rekryteringar.
Har du frågor om tjänsten?
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2024-01-08 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kvalitetschef Annelie Petrén, 08 409 381 08.