OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division social omsorg fortsätter sitt arbete med att rusta, satsa och bygga för en hållbar framtid. Vi söker dig som ser möjligheter och vill delta i det arbetet tillsammans med oss. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag!
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.
ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsutvecklare är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla kvalitetsarbetet. Du kommer att arbeta med kvalitetsledningssystemet och digitaliseringen av detta. Exempel på arbetsuppgifter;
-medverka till att utveckla kvalitetssystem i division social omsorg, ta fram rutiner samt styrdokument för uppföljning
- vara orienterad om förbättringsområden i kvalitetsarbetet i form av arbetsmetoder och rutiner, arbeta med
- arbeta med brukarundersökningar samt Lex-Sarahutredningar
- genomföra utredningar och kartläggningar som syftar till att ge verksamheterna och divisionens ledningslag beslutsunderlag och kunskap i relevanta frågor
- medverka till framtagande och uppföljning av nyckeltal samt uppföljning av verksamheten
- vara stöd för chefer när det gäller kvalitetsarbetet
-samverka/samordna olika undersökningar av verksamheten
Du förväntas att leda processer framåt samt ge handledning och stöd i utvecklingsarbetet utifrån aktuell forskning och lagrum. Du är ett stöd till chefer i organisationen vid implementering av nya arbetssätt samt vid genomförande av beslutade åtgärdsplaner och uppföljning med koppling till verksamhetens ledningssystem och verksamhetsplan.
Organisatoriskt kommer du att ha verksamhetschef för hälso-och sjukvård/hemtjänst som din närmsta chef men även ingå i ett bredare sammanhang/samordning inom divisionen tillsammans med andra stöd- och specialistfunktioner där uppdrag fördelas och du får en helhetssyn om divisionens arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- högskole-/universitetsutbildning med lämplig inriktning
- kunskap om lagar och förordningar som styr verksamheten i en kommun
- Erfarenhet av att arbeta i olika IT-stöd för processkartläggning och verksamhetsuppföljning
- erfarenhet från äldreomsorg, funktionshinderområdet och/eller socialtjänsten i stort
- god förmåga att uttrycka dig väl såväl muntligt som skriftligt på svenska
- god förmåga att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat samt skapa och delta i nätverk
- mycket god datavana
- körkort B
För att bli framgångsrik i den här tjänsten är du en initiativrik person med mycket god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och har en god pedagogisk förmåga och har dessutom ett tydligt vårdtagar-/brukarfokus. Utöver det är du analytisk, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Kvalitet är centralt och det är av stor betydelse för dig att alltid göra ett professionellt jobb. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Kontaktpersoner på detta företaget
Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman
Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56