OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.
ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsutvecklare är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du kommer att arbeta framåtriktat i nära samarbete med verksamhetschef och övriga medarbetare inom verksamhetsområdet äldreomsorg. Verksamhetsområdet innefattar både utförar- och myndighetsfrågor.
Exempel på arbetsuppgifter är att:
-bidra till att utveckla kvalitets- och utvecklingsarbetet inom verksamhetsområdet
- arbeta fram rutiner, styrdokument och planer
- vara orienterad om förbättringsområden utifrån kvalitets- och utvecklingsaspekter
- arbeta med framskrivning av dokument och rapporter
- ansvara för nämndhandlingar och vid behov vara föredragande i nämnd
- genomföra utredningar och kartläggningar som syftar till att ge verksamheterna beslutsunderlag och kunskap i för området relevanta frågor
- bidra till vidareutveckling av uppföljningsarbetet vad gäller samtliga dess delar
- vara stöd för verksamhetschef och enhetschefer när det gäller kvalitets- och utvecklingsarbetet
-samverka/samordna olika undersökningar av verksamheten
Du förväntas att leda processer framåt och är ett stöd till chefer i organisationen bland annat vid implementering av nya arbetssätt, vid genomförande av beslutade åtgärdsplaner och i uppföljningsarbetet. Organisatoriskt kommer du att ha verksamhetschefen för äldreomsorgen som din närmsta chef och du arbetar tätt ihop med verksamhetsstrateg inom särskilt boende men även ingå i ett bredare sammanhang inom divisionen tillsammans med andra kvalitetsutvecklare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
-högskole-/universitetsutbildning med inriktning som arbetsgivaren anses vara lämplig.
-kunskap om lagar och förordningar som styr verksamheten i en kommun
-erfarenhet av att arbeta i olika IT-stöd för processkartläggning och verksamhetsuppföljning
-erfarenhet från äldreomsorg och/eller socialtjänsten i stort
-förståelse och kunskap om både förvaltnings- och myndighetsprocesser
-erfarenhet som enhetschef inom kommunal verksamhet ses som meriterande
-god förmåga att uttrycka dig mycket väl såväl muntligt som skriftligt på svenska
-god förmåga och erfarenhet av att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat
-god förmåga och erfarenhet av att skapa, delta och bibehålla nätverk
-mycket god datavana
-körkort B
För att bli framgångsrik i den här tjänsten är du en initiativrik person med mycket god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och har en god pedagogisk förmåga och har dessutom ett tydligt brukarfokus. Utöver det är du analytisk, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Kvalitet och utveckling är centralt och det är av stor betydelse för dig att alltid göra ett professionellt jobb.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman
Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56