OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.
Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.
Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.
Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.
Om Praktikertjänst
Praktikertjänst kontor ligger centralt i Stockholm. Lokalerna är ljusa och trevliga med en helt ny loungedel för utökade samverkansmöjligheter.
Arbetsuppgifter
Kvalitet och patientsäkerhet går som en röd tråd genom Praktikertjänsts alla verksamheter. Som Kvalitetsutvecklare vid Kvalitetsavdelningen har du en viktig roll med arbete nära verksamheterna. Detta innefattar exempelvis att genomföra interna revisioner och implementera ledningssystemet i verksamheterna på distans och på plats. Resor förekommer i tjänsten (ca 2 ggr/månad med mer koncentrering i perioder av revision).
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvar som revisionsledare för våra interna revisioner; urval, förberedelse och planering, samordning, analys, sammanställning och presentation av resultat.
- Huvudsamordnare i vårt dokumenthanteringssystem Centuri.
- På plats i våra verksamheter vara ett stöd för att möjliggöra utveckling, utbildning och förbättring inom samtliga kvalitetsområden.
- Vara en kontakt för verksamheterna när det kommer till att lösa komplexa frågor.
- Sprida goda exempel och kunskap – allt för att säkerställa en lärande organisation.
I övrigt innebär arbetet att inspirera och engagera verksamheterna i deras systematiska kvalitetsarbete och ge sakkunniga råd. Du kommer att samarbeta med servicekontorets olika avdelningar i olika projekt och bistå med din kompetens inom kvalitetsfrågor.
Övrig information
Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdagen.
Kvalifikationer
- Har hälso-/sjukvårds- eller tandvårdsutbildning.
- Erfarenhet av att driva, genomföra och rapportera kvalitetsrevisioner.
- Flexibilitet att anpassa sig i en snabbt föränderlig miljö.
- Arbetat i liknande roller förut
Personliga egenskaper
- Vara utåtriktad, ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att bygga relationer.
- Ha en stark drivkraft och gilla att arbeta både i team och självständigt.
- Ha tålamod, initiativförmåga och handlingskraft.
- Vara Pedagogisk och nyfiken.
- Förstå vinsten av systematiskt arbete i ledningssystem i den kliniska vardagen.
- Drivas av att se andra växa och utvecklas i sitt kvalitetsarbete.
- Arbetstempot är högt i revisionsperioderna och det är viktigt att vara stresstålig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingalill Höjevik
0550-807 00
Ingrid Silva
031-14 05 89