OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Socialtjänsten i Norrtälje består av många olika verksamheter med totalt ca 100 medarbetare. Individ- och familjeomsorgen är inriktad på förebyggande arbete, tidiga insatser och samverkan. Socialtjänsten vill vara en öppen, verklighetsanpassad organisation med kommuninvånaren i fokus. Verksamheten har under 2000-talet utvecklat och byggt ut de yttre verksamheterna för att kunna nå fler medborgare i ett tidigare skede. Inriktningen ställer stora krav på samverkan med såväl kommuninvånarna som med andra myndigheter, organisationer och näringsliv. Kärnan i verksamheten är den lagreglerade myndighetsdelen och vi ser en utmaning i att utveckla arbetet med rutiner och metoder för att säkerställa rättsäkerheten och kvaliten i tjänsterna för den enskilde. Vi vill möta den enskildes behov och önskningar på ett respektfullt sätt med rutiner och lagar som hjälpmedel istället för hinder. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av: - utrednings- och utvärderingsuppdrag - att förbättra och utveckla rutiner för handläggning och dokumentation - utveckla kontrollsystem för att säkerställa rutiner KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är intresserad av att utveckla dessa perspektiv tillsammans med entusiastiska och kunniga kollegor. Du bör ha följande bakgrund och egenskaper: - adekvat akademisk bakgrund (socionom, beteendevetenskap, juridik, ekonomi etc) - erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsutvecklingsarbete - vilja och nyfikenhet att vidareutveckla arbetet inom givna ramar och regelverk - mycket god stilistisk och verbal förmåga - erfarenhet av arbete med IFO-frågor Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.