OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Välkommen till Humana! Vi ger våra medarbetare frihet att vara sig själva och möjligheter att utvecklas.
Nu har du chansen då vi letar efter en kvalitetsutvecklare/MAS, gärna med placering i Stockholm, inom affärsområdet Äldreomsorg. Vi utvecklar och levererar omsorgstjänster för äldre personer. Vi har 22 äldreboenden i från Gävle till Trelleborg, vi driver verksamhet på entreprenad och som egen regi.
Om tjänsten
I rollen som kvalitetsutvecklare arbetar du med att stödja och utveckla äldreomsorgens arbetsprocesser och ledningssystem. Fokus ligger på;
- Utredningsarbete – att vara ett stöd till ledningen, fokus risk- och händelseanalys.
- Kvalitetsrevisioner – att planera och genomföra Humanas internkontroller
- Systemadministration – utbildning och support i använda system, bl.a vårt avvikelsesystem
- Förbättrande arbete – att utveckla och stödja äldreomsorgens förbättrande arbete
- Omvärldsbevakning – att hålla dig informerad om förändringar i omvärlden
- Ansvar som MAS - för det verksamheter där det ingår utifrån avtal. Som MAS stöttar du chefer och hälso- och sjukvårdspersonal med målet att verksamheten ska kunna arbeta självständigt utifrån de lagar och föreskrifter som reglerar vår verksamhet.
Du arbetar utifrån evidensbaserad teori och praktik samt håller dig uppdaterad inom ansvarsområdet.
Vem är du?
Det är ett krav att du har:
- lämplig högskoleutbildning, sjuksköterska
- erfarenhet av vård och omsorg
- arbetat med avvikelseutredningar
- arbetat med egenkontroll
- goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- systemadministration
- risk och händelseanalyser
- internkontroller
- förbättrande arbete
- tidigare MAS-uppdrag
Som person är du självgående och driven. Du är flexibel och har lätt för teamarbete. Du är pedagogisk och har lätt att dela med dig av din kunskap. Du har en önskan om att utveckla både din egen och företagets kompetens i olika frågor.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult