Kvartersansvarig sökes på heltid till Helsingborgshem!

Kvartersansvarig sökes på heltid till Helsingborgshem!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och serviceinriktad person med ett intresse för teknik och reparation? Då kan vi ha rollen för dig!

Helsingborgshem är en modern bostadsleverantör med över 12 000 hyreslägenheter i över 30 olika bostadsområden. Som en viktig del av Helsingborgs Stad är Helsingborgshems roll central för stadens tillväxt och attraktivitet för en mångfald av invånare. De strävar efter att skapa bostäder, kvarter och tjänster som passar olika livsstilar och behov, med målet att våra hyresgäster ska vara stolta över sin bostad, sitt område och sin stad. De är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt strävar efter att förverkliga våra kunders drömmar om hemmet, både idag och imorgon. För mer information, besök www.helsingborgshem.se.

Om rollen:
Som kvartersansvarig är det av största vikt att du ser till att fastigheterna är hela, rena och välunderhållna. Din uppgift är att leverera den bästa boendeupplevelsen till Helsingborgshems hyresgäster och att dagligen vara i kontakt med hyresgäster, entreprenörer och leverantörer. Du behöver ha ett genuint intresse för fastigheter och boende för att lyckas i rollen. Som kvartersansvarig arbetar du i team tillsammans med boendeutvecklare, områdesutvecklare, teknisk förvaltare och andra stöttande funktioner inom organisationen. Ni har ett gemensamt uppdrag att ge våra hyresgäster den bästa servicen samtidigt som ni vårdar och underhåller våra fastigheter. Du blir en viktig del i att bidra till det ständiga arbetet att skapa attraktiva stadsdelar ge kunderna en positiv och trygg upplevelse.

Som kvartersvärd får du en varierad roll med arbetsuppgifter som bland annat:
- Hantera inkommande felanmälningar och utföra reparationer både i lägenheter och i allmänna utrymmen både inomhus- och utomhus.
- Följa schemalagda ronderingar för att säkerställa skötsel och underhåll i enlighet med våra kunders behov samt myndighetskrav.
- Planera och strukturera din dag på egen hand utifrån verksamhetens behov.
- Använda digitala verktyg och administrera kopplat till dina dagliga ärende.

I din roll som kvartersansvarig kan du också bli en del av deras interna jourgrupp, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig kvällar och helger enligt schema.

StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen och slutgiltig kandidat kommer bli direktanställd av Helsingborgshem.

Din profil
Du är en flexibel person som trivs med att arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar. Du har ständigt ett serviceorienterat förhållningssätt och trivs med att interagera med andra, både hyresgäster och kollegor.

Vidare är du en person som förstår vikten av rutiner och struktur, samtidigt som du är lösningsorienterad och lyhörd. Att planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt är en självklarhet för dig.

Krav och meriter:
- Du har kunskap om skötsel och reparation och vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området.
- Det är ett krav att du har gymnasieexamen och anser det meriterande om du besitter fastighetsvärds- eller fastighetsteknisk utbildning.
- Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete är meriterande.
- Du är en van datoranvändare och det är meriterande om du arbetat i kundstödsprogram tidigare.
- Du har förmågan att ta dig an ett fysiskt krävande arbete.
- Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska.
- Manuellt B-körkort.

På Helsingborgshem får du arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar med att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Du får arbeta i ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur där vi vågar, utvecklar och bryr oss.

Välkommen med din ansökan!

Tillsättning sker så fort vi finner rätt kandidat.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2024
  • Ansök senast: 11 juni 2024

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Drifttekniker

Drifttekniker

30 oktober 2024

Drifttekniker till Riksidrottsförbundet/Bosön

Drifttekniker till Riksidrottsförbundet/Bosön

30 oktober 2024

29 oktober 2024