OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt bland det högsta i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll. Just nu söker vi en kvartersvärd som vill vara med och påverka, driva vårt arbete framåt och vara med och bidra till ett ännu bättre Västerås.
Som kvartersvärd är du relationsbyggaren som ska skapa bra kontakter med Mimers kunder men även med entreprenörer, myndigheter, förvaltningar och föreningar. Du arbetar i ett team som har gemensamt ansvar för drift, tillsyn och utveckling av ett specifikt område, samt ett ekonomiskt ansvar för fastigheterna i området och att ni gemensamt följer budget.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för förberedelserna och genomförandet av kundens in- och utflytt
- Du ser till att reparationer blir utförda som tilldelas dig/gruppen via serviceanmälan
- Du ansvarar för kvaliteten på utförda reparationer/områdets skick i ditt/ert område genom ex. ronderingar och uppföljningar
- Hanterar och utreder störningsärenden
- Kvartersvärdarna är nyckelpersoner för utveckling av området och driver därför lokala projekt
- Stor del administration ingår, hantering av fakturor, hantering av arbetsordrar mm
- Besvara frågor och funderingar från kunder via ex. bomöten, personliga möten, mail och telefon
- Mycket samarbete med våra entreprenörer
PROFIL
Utbildning
- Relevant gymnasieutbildning
Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med service mot kund
- Praktiskt sinnelag och meriterande med erfarenhet av byggnation
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God datorvana, goda kunskaper i Officepaketet samt vana att arbeta i olika IT-system
Personliga egenskaper
Relationsskapande, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller dem.
Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.
Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt att man lever upp till dessa.
Tjänsten är tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 14 februari 2021, men urval kan komma att ske löpande.