OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se
Nu söker vi nya assistenter till vår kvinnliga kund i 50-årsåldern. Tjänsterna är på deltid samt visst arbetsledaransvar kan komma att ingå.
Om tjänsten:
Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern bosatt vid Tekniska Högskolan, Östermalm. Hon har nedsatt syn, är döv samt schizofren. På grund av sin sjukdomsbild behöver hon ständig tillsyn, stöd med balansen samt stöttning i att sköta sin hygien.
Kvinnan har många intressen såsom att dansa, skriva, filmer, måla, matlagning, gå på restaurang, väldigt språkbegåvad, utflykter till landet. Hon är väldigt positiv till livet trots sin sjukdom men är känslig för stress. Därför är det viktigt att hon har rutiner och struktur i sitt liv för att hon ska må så bra som möjligt.
Vi söker dig som:
• Gärna har erfarenhet från en liknande roll som assistent
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Krav är att du talar teckenspråk flytande
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta ett stort ansvar. Du ska se detta som ett långsiktigt arbete och med fördel delar kundens intressen. Vidare ser vi gärna att du är glad, trevlig och har en positiv inställning till livet.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Tjänsten/Arbetstid:
• Tjänst 1: Deltid ca 12,5 timmar i veckan. Dag samt kväll.
• Tjänst 2: Deltid ca 10 timmar/veckan. Dag samt kväll.
Uppge i din ansökan vilken av tjänsterna som du är intresserad av.
Möjlighet till arbetsledaransvar finns. Där ingår bl.a. att vara behjälplig vid bemanning och schemaläggning.
Arbetstiderna är fördelade mellan ca 8:30-15.30 eller 15.30-21:30.
En vecka i månaden har du som assistent beredskapsansvar under natten. Under beredskapstiden utgår ersättning enligt kollektivavtal.
Varaktighet: Vi tillämpar anställningsformerna timanställning samt så länge assistansuppdraget varar.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående.
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig