OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Då kanske detta är tjänsten för dig! Vi på Humana söker nu en kvinnlig personlig assistent som vill arbeta med en 32-årig kvinna boende i Åsbro. I rollen kommer du göra skillnad i en annan människas liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kvinnan sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta som kan uppkomma i det vardagliga livet. Hon gillar att åka på dagsutflykter så som att åka och fika och shoppa samt vara ute i naturen.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att hjälpa till och stötta vid moment som att laga mat, följa med på ärenden och aktiviteter och se efter hemmet. Du kommer även hjälpa till att planera och strukturera kvinnans vardag.
I hemmet finns en hund, det är därför viktigt att du som söker inte är allergisk mot pälsdjur.
Vem är du?
Som person behöver du vara ansvarstagande, strukturerad, driven och kunna ta egna initiativ samt gilla att ha ordning och reda runt omkring dig.
Det är meriterande att du har erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare, men personlig lämplighet är det avgörande.
För kundens räkning ser vi gärna kvinnliga sökande i åldern 25-45 år, men alla ansökningar beaktas självklart.
Manuellt körkort krävs i tjänsten samt tillgång till egen bil för att ta sig till och från arbetet.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker en person som kan arbeta 20% på schema varannan helg.
Arbetspassen är förlagda 10:00-18:00 varannan helg.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Tillträde sker enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett Bank-ID och godkänner att använda ditt Bank-ID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult